Oljekylare på XR600?!

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Har haft misstanke om att XR:en går lite väl varmt och har tänkt slänga på oljekylare. Har tämpmätare på den och den passerar 100 grader relativt snabbt.
Har en oljekylare från en DR650 som jag hade tänkt sätta på. Frågan är bara om man kan montera den på ledningen som går upp från motorn till ramen (oljan trycks upp). Skulle vilja montera kylarn på nedåt gående men utrymmet räcker inte till. Går det och montera på uppåt gående ledning? Eller någon som har något annat bra förslag?

Fick hem en oljekylare för några dagar sen och har inte hunnit montera den ännu. Men den skall monteras på utgående slang från motorn. Oljan trycks upp från motorn via oljekylaren till oljebehållaren. Är en Yamaha 600 stånka.
Vad har du för temp mätare. Mekanisk eller digital? Var är den inkopplad?

Z.w.A skrev:
Fick hem en oljekylare för några dagar sen och har inte hunnit montera den ännu. Men den skall monteras på utgående slang från motorn. Oljan trycks upp från motorn via oljekylaren till oljebehållaren. Är en Yamaha 600 stånka.
Vad har du för temp mätare. Mekanisk eller digital? Var är den inkopplad?

Okej.
Vet att XR400 har på samma sak.
Ingen som har monterat oljekylare på en XR600?

Temp mätaren är en digital sak. Inkopplad i oljepåfyllningslocket. Egen mätsticka. Kosta en tvåhunka på Clas i Sjön.

FreddaAbborre skrev:
Har haft misstanke om att XR:en går lite väl varmt och har tänkt slänga på oljekylare. Har tämpmätare på den och den passerar 100 grader relativt snabbt.
100 grader är väl ingen större fara då det inte är en vattenkyld. Eller är jag helt ute och seglar?

Hur högt går den som max?

Esquire skrev:
100 grader är väl ingen större fara då det inte är en vattenkyld. Eller är jag helt ute och seglar?

Hur högt går den som max?

Ute o seglar. Gäller 600 inte 650 DVS luftkyld.
Vet inte hur högt den går max, då min temp bara går till 100 grader. Men känns som den kommer dit snabbt och vill gärna va på säkra sidan. Menar har ju redan kylare o skit i garaget, behöver mer eller mindre bara veta hur man ska montera den.

Hur är oljekylningen på en XBR500? Motorn är ju nästan samma men den har ju två slangar som går från motorn.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år