jag som tipsade, så jag känner mig träffad
jag tror absolut inte att det är ett mirakelmedel på något vis, men jag vet att det innehåller smörjmedel som skonar pumpen. sen om det skulle gå lika bra med lysfotogen eller tvåtaktsolja låter jag vara obesvarat.
testerna som är gjorda på bränslepumparna är
inte tillsammans med svensk diesel, därav tål dom inte dieseln i det långa loppet. vi har "problem" idag med bränslepumparna (kanske inte lika stora som förr men endå), och för att skona pumpen (läs kundens plånbok) så bör man smörja pumpen på något vis. red line är något vi har haft hos oss och därför tipsade jag om detta, går säkert bra med vilket skit som helst
Absolut!
Och det var inte menat som kritik, vare sig mot dig, eller RedLine.
JAg tror tvärtom att tillsatsen, om nåt fungerar, isf är en av de bästa.
Om inte t.o.m DEN bästa.
Jag har alltid haft ett gott öga till RedLine nämligen.
Men... då jag skärskådat lite andra bränsletillsatser från andra tillverkare, s.k injection trim, och cleaners, så har dessa just bara i princip innehållit lite alifatiska och aromatiska kolväten...odefinierat vad, men i klartext uttolkat som nafta.
Sen... som jag skrev i en annan tråd, så KAN (och troligen gör) de innehålla lite andra tillsatser i smärre mängder.
Toulen t.ex.
Och vad sen röda linan har i extra i denna tillsats, det vet vi ju inte, men rymdmateria är det inte!
Dvs man säljer konserverad gröt på fin flaska till exeptionella literpriser även om man har bra produkter och ett erkänt namn.
Likafullt kommer jag - såklart - att köpa denna tillsats, eftersom jag TROR att den iaf är bäst av de som finns!
vw´s dieselmotorer skall ha 106.01 som olja, INTE 105.00 eller så.
Inte ens vw verkstädena har denna olja i sina servicar då dom inte fattar skillnaden.
En 105.00(01) olja tar ihjäl en packning i diesellpumpen så att diesel kommer ner i oljetråget med vevlagerras som följd.
Kolla så att du häller i rätt olja, olja är billigt, motorrenovering är dyrt.......
Men vänta nu - dels har jag en fördelarpump, som (väl??) inte smörjs av motoroljan?
Sen står det faktiskt 105.00 vid oljepåfyllnigen.
(dvs en vanlig helsyntet, med angiven vikositet)
Jag har för avsikt att byta var 1000:e mil dessutom, då jag tycker att oljevolymen i motorn är liten (3,5L Inkl. filter!).
Mercan hade drygt 8L...