Oljefilteravdragare som funkar?

Nästan dubbelt så dyr som Touringbutiken som jag länkade till. Dock inte lika dyr som original, när jag frågade till en Kawasaki så har jag för mig att de ville ha 800 kr!

Plus Expeditionsavgift 89:- och Postförskott 39:-

Har man en Maxmc-åf i närheten slipper man ju det.

Tack så jättemycket allihop för era svar.
Även om jag helst skulle ha en hylsa så är jag inte så haj på det här med e-bay och blir väl lite dyrt med de andra när frakt kommer till så känns enklare att bara handla i en affär.
Tror jag skall satsa på stålbandsmojängen som man skruvar åt, verkar ju vara flera som är nöjda med den och kanon att få tips från en som provat på just min hoj, tack sanna_h!

>>Freedom. Jo visst funkade skruvmejselmetoden men eftersom det är så lite plats att vrida på krävdes det 17 omtag med resultat att filtret såg ut som en schweizerost och det blev lite panik då det började bli ont om yta att penetrera på filtret.

När filtret väl är löst!
Går det att lirka ut det gamla och få in det nya mellan krökarna och motorn/ramen?

(Annars är det lixom ingen större idé med en specialavdragare om man ändå måste lossa och plocka ner avgassystemet för att byta filter!)

Bra att du har testat det först :tummenupp

På vissa cyklar så går det bra att få lös filtret, men det går inte att få därifrån utan att demontera systemet! :va

Utav flera olika vi har på jobbet, så anser jag denna bäst.
Jo, de där brukar ge ett bra grepp. Men de är en aning irriterande när det finns lite klent med utrymme och man måste hålla på och lossa och dra åt skruven hela tiden.

Tack så jättemycket allihop för era svar.
Även om jag helst skulle ha en hylsa så är jag inte så haj på det här med e-bay och blir väl lite dyrt med de andra när frakt kommer till så känns enklare att bara handla i en affär.
Tror jag skall satsa på stålbandsmojängen som man skruvar åt, verkar ju vara flera som är nöjda med den och kanon att få tips från en som provat på just min hoj, tack sanna_h!

>>Freedom. Jo visst funkade skruvmejselmetoden men eftersom det är så lite plats att vrida på krävdes det 17 omtag med resultat att filtret såg ut som en schweizerost och det blev lite panik då det började bli ont om yta att penetrera på filtret.

Jag beställde precis en liknande filterhylsa till min GSX 1400 från Ebay.UK Det blev ca 84 kr inklusive frakt. Tycker det är prisvärt!! Hur som helst lycka till !!:hihi

http://minasidor.wurth.se/produkter.nsf/produktsida?openpage&n=06&k=Bil-Tungafordon$Specialverktyg%C2%A4Motor&iframe=100808_Bandnyckel_Tables.xml&unid=BA40D7D32BA7B699C12576DD0031E0A2

Min favorit...

Edit: har använt på hojar många gånger.

Från huvudleverantören.....

Passar till alla mina hojar och bilar...34,90:- :tummenupp

/KentW

Bifogat

• 20-322_s[1].jpg
    20-322_s[1].jpg
    3.4 KB · Visningar: 1,931
Last edited:
Ett spännband runt filtret är den absolut billigaste och enklaste lösningen för filter som sitter för hårt. Den självlåser om man drar åt rätt håll. Är det trångt så räcker det med att få runt en hand och hjälpa till samtidigt som du drar i remmen med den andra handen.

Bifogat

• 28120_534x534.jpg
    28120_534x534.jpg
    29.8 KB · Visningar: 93
Rörtång funkade för mig sist. Många omtag i början men man slapp göra extrahål i filtret. Det nya oljefiltret från K&N (samma som gör luftfiltrena) har en sexkantsskalle på så nu är montering plättlätt

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back