oljefilter sitter som berget.

Måste ju låna en tråd nån gång, så det blir nu....
Men visst finns det Oljefilter som har en Mutter (tror det ska va 17mm) som sitter längst ut.
Så man bara kan ta en Fast nyckel lr Hyllsa å dra loss lr fast...
Kn lr så???

E det nån som vet???

KN-filter.

Jag e inte hundra men e ja tror de enda viktiga är att vätskan e rekommenderad till mc med alumnium motor.
Sen ska man aldrig blanda vätskor, töm den gamla oavsett färg o i me den nya. Spola rent med vatten om du har möjlighet.
Ibland ser den gamla vätskan grön ut, kolla bara så de inte är lite motorolja som gått in i kylarsystemet. ;)

Jag var precis på OK (/Q8) och kollade.
Han sa att man kan blanda följande:
Blå - Grön
Gul - Orange - röd

Den enda som det står på etiketten att den är bra för aluminiumblock vad den röda (long life) men de andra fungerade också till aluminium men inte lika bra. Va f-n betyder det (precis som det låter kanske)?

Jag e inte hundra men e ja tror de enda viktiga är att vätskan e rekommenderad till mc med alumnium motor.
Sen ska man aldrig blanda vätskor, töm den gamla oavsett färg o i me den nya. Spola rent med vatten om du har möjlighet.
Ibland ser den gamla vätskan grön ut, kolla bara så de inte är lite motorolja som gått in i kylarsystemet. ;)

Såg idag under oljebytet att det var lite lite kylarvätska i min r6a, tog då en dunk med kylarvätska och tömde i, kanske 2dl.. hade inte en aning om att det finns särskild till mc...

Så vad kan nu hända? har det verkligen nån betydelse? tacksam för svar..

Såg idag under oljebytet att det var lite lite kylarvätska i min r6a, tog då en dunk med kylarvätska och tömde i, kanske 2dl.. hade inte en aning om att det finns särskild till mc...

Så vad kan nu hända? har det verkligen nån betydelse? tacksam för svar..

Det som händer e att din hoj inte e värd nåt längre o du måste sälja den snorbilligt till mig. Typ 10-15k :D

Nee, iom att kylarn rymmer några liter så gör inte 2 dl nån större skillnad. Menar du att du hällde 2dl i explansionskärlet? Tänk på att den nivån kan röra sig lite upp o ner beroende på trycket, de inte alltid de behövs fyllas på. Fyll på vanligt vatten nästa gång, de funkar fiint ;)

Jag var precis på OK (/Q8) och kollade.
Han sa att man kan blanda följande:
Blå - Grön
Gul - Orange - röd

Den enda som det står på etiketten att den är bra för aluminiumblock vad den röda (long life) men de andra fungerade också till aluminium men inte lika bra. Va f-n betyder det (precis som det låter kanske)?

Vet inte om färgerna har nån större betydelse men om du har en alu motor använd den bästa av glykolsorterna som är till för alu motorer eftersom de sämre fräter på alu men funkar jättebra i t.e.x en gammal gjutjärnsmotor.
Ja har sett biltoppar modell volvo som har vart helt urgröpta och anfrätta i aluminiumet eftersom det har varit fel glykol i kylsystemet.
Så var helt säker på vilken sorts glykol du använder att den passar till din motor.

jag köpte en avdragare till oljefilter för bil.. 59:- på mekonomen & funkade mycket bra!:tummenupp

Finns ingen glykol idag som fungerar direkt illa ihop med alu men mängden korrosionsinnhibatorer är ofta mindre vilket gör att man får byta vätskan oftare om man har "fel"typ. För oss som byter nästan varje år ändå spelar det ingen roll...

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt