Oljeförbrukning på R-1:a

Ace of spades

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Letar
En R-1:a från -98 som totalt gått ca 900 mil har på 250-300 mil har hojen dragit ca 8dl , är det en rimlig förbrukning
om man kör lite hårdare?? >Iövrigt går den bra men med ett visst ventilklickande. :squid

Låter inte alarmerande. 1 l på 100 mil börjar bli mycket. Har nog sett/hört från andra R1 ägare att dom normalt drar en hel del olja.
/u

Ace of spades skrev:
En R-1:a från -98 som totalt gått ca 900 mil har på 250-300 mil har hojen dragit ca 8dl , är det en rimlig förbrukning
om man kör lite hårdare?? >Iövrigt går den bra men med ett visst ventilklickande. :squid

Det var väl inte så farligt, brukar du ligga på höga varv ofta eller :tummenupp isåfall kan du nog spara lite lja genom att sänka varven lite grann

Jag kör mobile 1 helsyntet nu & med den oljan drar den då mer än vanligt

Hade själv mobil olja i min förra hoj, bytte rätt snart till ngn annan, deen drog grymt mycket med mobil oljan!

Har kör på mobil olja hela förra säsongen och den drog 2-3 liter på ca 1000 mil, mao ett par dec på 100 mil.

campar skrev:
Hade själv mobil olja i min förra hoj, bytte rätt snart till ngn annan, deen drog grymt mycket med mobil oljan!

Jag har oxå hört av andra att vissa hojjar drar ganska mkt olja om dom kör på MOBILE 1 Helsyntet

Ok, tack. Någon som vet hur man håller en röd sadel ren?? Just nu använder jag T-röd och det går hyffsat....men det kanske finns någon som har bättre tipps :tummenupp

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back