Oljeförbrukning på R-1:a

Ace of spades

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Letar
En R-1:a från -98 som totalt gått ca 900 mil har på 250-300 mil har hojen dragit ca 8dl , är det en rimlig förbrukning
om man kör lite hårdare?? >Iövrigt går den bra men med ett visst ventilklickande. :squid

Låter inte alarmerande. 1 l på 100 mil börjar bli mycket. Har nog sett/hört från andra R1 ägare att dom normalt drar en hel del olja.
/u

Ace of spades skrev:
En R-1:a från -98 som totalt gått ca 900 mil har på 250-300 mil har hojen dragit ca 8dl , är det en rimlig förbrukning
om man kör lite hårdare?? >Iövrigt går den bra men med ett visst ventilklickande. :squid

Det var väl inte så farligt, brukar du ligga på höga varv ofta eller :tummenupp isåfall kan du nog spara lite lja genom att sänka varven lite grann

Jag kör mobile 1 helsyntet nu & med den oljan drar den då mer än vanligt

Hade själv mobil olja i min förra hoj, bytte rätt snart till ngn annan, deen drog grymt mycket med mobil oljan!

Har kör på mobil olja hela förra säsongen och den drog 2-3 liter på ca 1000 mil, mao ett par dec på 100 mil.

campar skrev:
Hade själv mobil olja i min förra hoj, bytte rätt snart till ngn annan, deen drog grymt mycket med mobil oljan!

Jag har oxå hört av andra att vissa hojjar drar ganska mkt olja om dom kör på MOBILE 1 Helsyntet

Ok, tack. Någon som vet hur man håller en röd sadel ren?? Just nu använder jag T-röd och det går hyffsat....men det kanske finns någon som har bättre tipps :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph