Oljebyte

Lillios

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
KTM 625 SMC -04
Har lite problem, ska byta olja på min Honda Xr600. Har nyss fått hjälp med vart jag hittar oljefiltret. :huvet Då va det ju bara en sak kvar oljepluggen/dräneringen? :huvet Vart hittar jag den? Är det något särkilt man ska tänka på när man ska byta olja? :huvet

Lillios skrev:
Har lite problem, ska byta olja på min Honda Xr600. Har nyss fått hjälp med vart jag hittar oljefiltret. :huvet Då va det ju bara en sak kvar oljepluggen/dräneringen? :huvet Vart hittar jag den? Är det något särkilt man ska tänka på när man ska byta olja? :huvet

Varmkör hojen först, så rinner oljan ut lättare. Kolla under motorn, brukar inte finnas mycket att välja mellan.

cRoC skrev:
Varmkör hojen först, så rinner oljan ut lättare. Kolla under motorn, brukar inte finnas mycket att välja mellan.

Vet du överhuvud taget var oljan befinner sig på en XR :rolleyes:

Lillios skrev:

Det sitter väl en plugg nedanför framdrevet? Det sitter en plugg på ramen också, men då får man inte ut all olja.

Nä, hittade det själv=) va inte så svårt... Kan man inte byta olja kanske man inte ska ha Mc.. :arsele

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back