Oljebyte/ventiljustering Husa

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Hej.
Har precis blivit glad ägare till en Husaberg 650 -04. :yoparty
I den fina lilla bok jag fick från Husa så står det att man skall göra första servicen efter 3 h och sedan efter 15 h men när jag pratade med ÅF så sa han att jag inte behövde göra service för än efter 50!! h (Ja han sa 50 och inte 5) Tyckte att det lät lite väl underligt med tanke på vad det står i rekomendationerna från fabrik... :confused:
Någon som har koll på hur ofta jag bör göra service. Vill ju inte försumma min lilla ögonsten den kärlek hon faktiskt förtjänar. :kär

henrikkrueger skrev:
Hej.
Har precis blivit glad ägare till en Husaberg 650 -04. :yoparty
I den fina lilla bok jag fick från Husa så står det att man skall göra första servicen efter 3 h och sedan efter 15 h men när jag pratade med ÅF så sa han att jag inte behövde göra service för än efter 50!! h (Ja han sa 50 och inte 5) Tyckte att det lät lite väl underligt med tanke på vad det står i rekomendationerna från fabrik... :confused:
Någon som har koll på hur ofta jag bör göra service. Vill ju inte försumma min lilla ögonsten den kärlek hon faktiskt förtjänar. :kär

Jag hade följt boken framför rekomendation från ÅF, iaf när boken säger oftare än ÅF. Dom jag vet byter olja på sina husor med 5-10h intervall. Var köpe du den? Racingshop?

Kul med en motard till i stan! :tummenupp Vi får samla ihop ett gäng & busa lite ngn dag i sommar!

Jajemensan den är köpt på racingshop. Blev ganska :confused: när han sa 50 h. Det känns som att man behöver göra det lite oftare... men vad vet jag?
Säg bara en tid och en plats så åker jag gärna ut och retar Kaj lite... Har du förresten koll på om det finns många som kör motard i hstd?

henrikkrueger skrev:
Jajemensan den är köpt på racingshop. Blev ganska :confused: när han sa 50 h. Det känns som att man behöver göra det lite oftare... men vad vet jag?
Säg bara en tid och en plats så åker jag gärna ut och retar Kaj lite... Har du förresten koll på om det finns många som kör motard i hstd?

Äh, Magnus måste varit full ...eller så menade han 50 mil. Jag ska dit imorgon så jag får väl skälla på honom! :fatta! :D

För ett år sedan när jag köpte min va jag mer eller mindre helt ensam, men nu verkar det rulla ganska många i stan. Det är ett par stycken jag åkt med eller stött på + att man sett några till som jag dock inte vet vilka det är.
BTW, är du intresserad av att köra på bana så säg till.

PM:ar mitt nr, så kan du bara slå en pling när du ska ut & köra!

/Chris

Chris Husky skrev:
Äh, Magnus måste varit full ...eller så menade han 50 mil. Jag ska dit imorgon så jag får väl skälla på honom! :fatta! :D

För ett år sedan när jag köpte min va jag mer eller mindre helt ensam, men nu verkar det rulla ganska många i stan. Det är ett par stycken jag åkt med eller stött på + att man sett några till som jag dock inte vet vilka det är.
BTW, är du intresserad av att köra på bana så säg till.

PM:ar mitt nr, så kan du bara slå en pling när du ska ut & köra!

/Chris
Vad sade han när du skällde på honom? Menade han 50 timmar?

Jo visst fan är jag intresserad av att köra bana. är dock helt och hållet ett blåbär :rodnar på det här med motard så jag kan nog inte hoppas på att prestera särskilt väl på bana, inte än iaf. har egentligen bara två fundering vad gäller körning på bana. måste jag köpa mig ett skinnställ och behöver jag ett uppsamlingskärl?

Att köra bana har väl inget med prestationer att göra, jag kör för det är roligt :)

Prestera får du göra home in bed :D

henrikkrueger skrev:
Jo visst fan är jag intresserad av att köra bana. är dock helt och hållet ett blåbär :rodnar på det här med motard så jag kan nog inte hoppas på att prestera särskilt väl på bana, inte än iaf. har egentligen bara två fundering vad gäller körning på bana. måste jag köpa mig ett skinnställ och behöver jag ett uppsamlingskärl?

henrikkrueger skrev:

Jag är oxå ett blåbär :hej

På a, svara jag; ja & på b svarar jag; beror på bana. Men är att rekomendera för säkerheten & är bus enkelt att fixa. Jag hjälper gärna till om det skulle behövas! :tummenupp

Kunde du inte pruta dig till en matchande ställ när du köpte hojen? De´t hade ju varit ngt!

Ännu en!

Tjena vill bara meddela om ännu en motard i Halmstadtrakten.
Blev med Husa 650 förra veckan.
Hur kul som helst!!!! :hihi

biker600 skrev:
Tjena vill bara meddela om ännu en motard i Halmstadtrakten.
Blev med Husa 650 förra veckan.
Hur kul som helst!!!! :hihi

Vem kan du vara då? Ute i den skethålan bodde man ju under några år :3freak :D

Jag

Skethåla? E väll inge fel på Getinge!
Infödd Getingebo sen -79 På väg att flytta ut i skogen.
Men dig känner jag inte igen.

biker600 skrev:
Skethåla? E väll inge fel på Getinge!
Infödd Getingebo sen -79 På väg att flytta ut i skogen.
Men dig känner jag inte igen.

Säger du det så :tungan

Gick på högstadiet där, är -80:a så vi gick där samtidigt. Bodde där mellan -96-99 eller nått sånt

Jaha, då får jag väl gå och köpa mig ett skinnställ...
Varför, o varför skulle man komma att gilla motorsport? Det är ju fan vad mina pengar försvinner :huvet
Känner du till några justa vägar att köra motard på? var ute och körde bortåt simlångsdalen idag. fina vägar bitvis men 90 raksträckor är ju sådär kul...

henrikkrueger skrev:
Jaha, då får jag väl gå och köpa mig ett skinnställ...
Varför, o varför skulle man komma att gilla motorsport? Det är ju fan vad mina pengar försvinner :huvet
Känner du till några justa vägar att köra motard på? var ute och körde bortåt simlångsdalen idag. fina vägar bitvis men 90 raksträckor är ju sådär kul...

Motard-ställ är ju relativt billiga iofs. Går ju hitta begangnade grejer om man vill oxå. ha i å tanke att det helst ska vara ett helställ bara

Santa här på forumet visade helt gudomliga vägar för mig utanför Åled för ett tag sen, visar dom gärna för dig vid tillfälle. Annars vet man ju lite schysta vägar lite här och där, allt över 70-vägar går bort.

Om du är pigg & vädret tillåter så kunde vi tagit en tur i helgen. Vi kan ju se om vi får med några till.

Edit: Rådfråga ALDRIG mig när det gäller ekonomi i kombination med hojar, vad jag lagt på hojen & utrustning i år hade räckt till en jordenrunt resa och lite till :3freak :D

Last edited:
Kommer nog inte vara i hstd i helgen. kommer tebax på typ söndag kväll, och då kan det finnas viss risk att man är lite trött efter helgens :fyllisar
Har dock semester from måndag nästa vecka så då skulle det vara fint med lite åkning om du har tid...

henrikkrueger skrev:
Kommer nog inte vara i hstd i helgen. kommer tebax på typ söndag kväll, och då kan det finnas viss risk att man är lite trött efter helgens :fyllisar
Har dock semester from måndag nästa vecka så då skulle det vara fint med lite åkning om du har tid...

Vågar inte lova för mkt, sticker till Roskilde på ons & har en del att fixa innan det. Men det är möjligt jag hinner dra en repa mån el. tis.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman