Oljebyte för den snåle

• Thread starter Thread starter AP
  • Start date Start date

AP

lala
Gick med
29 May 2006
Hoj
Lite allt möjligt
Vet faktiskt inte vad jag själv tror om det här med oljor. Jag brukar faktiskt själv alltid välja den dyrare oljan, men frågan är om det spelar en sådan gigantisk roll som alla säger. Visst finns det bra och dåliga oljor, men det här handlar om medeldyr olja jämnfört med väldigt mycket dyrare. Tvivlar på att skillnaden är så gigantisk faktiskt. Själv resonerar jag så här att om man ska ha i oljan i 500 mil så satsar jag på den dyra, men om den ska bytas efter 5 timmar blir jag verkligen omotiverad att betala 100-130 spänn litern. Sen tror jag nog det är skillnad på fyrtakt och tvåtakt, då den senare har lite mindre att smörja.

Har själv precis köpt en yz250 -07 och tror fan jag ska köra på biltemas olja i den. Men å andra sidan har jag gett 40 000 för den så varför inte betala ett par kronor mer per liter. hahah. det är konstigt det här med pengar.

Ärligt talat så kommer nog de flesta oljor från samma fat.

Jag kör alltid den billigaste jag kommer över. Brukar säkert blanda också. Har faktiskt ingen koll. Har funkat fint än så länge. :tummenupp

Ang samma tappkälla så ja, jag har hört det. Iaf statoils och nån mer. De sätter bara olika etiketter på skiten. Dr.Bike är kungen på oljor.

varför inte disskutera detta i oljetråden? kommer bli samma sak som disskuteras om igen

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda