Vet faktiskt inte vad jag själv tror om det här med oljor. Jag brukar faktiskt själv alltid välja den dyrare oljan, men frågan är om det spelar en sådan gigantisk roll som alla säger. Visst finns det bra och dåliga oljor, men det här handlar om medeldyr olja jämnfört med väldigt mycket dyrare. Tvivlar på att skillnaden är så gigantisk faktiskt. Själv resonerar jag så här att om man ska ha i oljan i 500 mil så satsar jag på den dyra, men om den ska bytas efter 5 timmar blir jag verkligen omotiverad att betala 100-130 spänn litern. Sen tror jag nog det är skillnad på fyrtakt och tvåtakt, då den senare har lite mindre att smörja.
Har själv precis köpt en yz250 -07 och tror fan jag ska köra på biltemas olja i den. Men å andra sidan har jag gett 40 000 för den så varför inte betala ett par kronor mer per liter. hahah. det är konstigt det här med pengar.
Ärligt talat så kommer nog de flesta oljor från samma fat.
Har själv precis köpt en yz250 -07 och tror fan jag ska köra på biltemas olja i den. Men å andra sidan har jag gett 40 000 för den så varför inte betala ett par kronor mer per liter. hahah. det är konstigt det här med pengar.
Ärligt talat så kommer nog de flesta oljor från samma fat.