Oljebrist...

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
En mkt seriös fråga:
Hur löser man problemet med oljetillförsel om man kör HÖG wheelisar länge...???

Risken e stor att pumpen suger torrt (= inge bra...) så kan man bygga en slags skvalpplåt lr ngt liknande som skulle fungera lr måste man helt enkelt låta bli o köra så länge på slangen??

Eftersom jag vill att wheelisarna ska vara höga så utesluter det att ha lägre vinkel!!

O ja, jag vill köra länge på slangen.

.../Yoshi

På gixxern kan man försöka genom att öppna motorn, och bygga om oljesugen genom att förlänge och ändra vartifrån den hämtar oljan.

Annars, skit i att wheela så långt (2-3 min långa) och mellan varje wheelie... vänta iaf 3-4 min så är oljan tillbaka och smörjer igen.

Swedie skrev:
På gixxern kan man försöka genom att öppna motorn, och bygga om oljesugen genom att förlänge och ändra vartifrån den hämtar oljan.

Annars, skit i att wheela så långt (2-3 min långa) och mellan varje wheelie... vänta iaf 3-4 min så är oljan tillbaka och smörjer igen.

Jag var rädd för just detta svar... Ja man får helt enkelt hålla i sig då o sluta o köra länge på slangen!!
Men Swedie: har du fått ngr motor problem när du har slangat, lr vet du hur gossarna "over there löser problemet??? Ex: 12o´clock lr moneytrick måste ju gå hårt åt motorn för o inte tala om en coster!!! Räcker det med att man bara håller på en kort stund...

.../Yoshi

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back