Oljebrist...

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
En mkt seriös fråga:
Hur löser man problemet med oljetillförsel om man kör HÖG wheelisar länge...???

Risken e stor att pumpen suger torrt (= inge bra...) så kan man bygga en slags skvalpplåt lr ngt liknande som skulle fungera lr måste man helt enkelt låta bli o köra så länge på slangen??

Eftersom jag vill att wheelisarna ska vara höga så utesluter det att ha lägre vinkel!!

O ja, jag vill köra länge på slangen.

.../Yoshi

På gixxern kan man försöka genom att öppna motorn, och bygga om oljesugen genom att förlänge och ändra vartifrån den hämtar oljan.

Annars, skit i att wheela så långt (2-3 min långa) och mellan varje wheelie... vänta iaf 3-4 min så är oljan tillbaka och smörjer igen.

Swedie skrev:
På gixxern kan man försöka genom att öppna motorn, och bygga om oljesugen genom att förlänge och ändra vartifrån den hämtar oljan.

Annars, skit i att wheela så långt (2-3 min långa) och mellan varje wheelie... vänta iaf 3-4 min så är oljan tillbaka och smörjer igen.

Jag var rädd för just detta svar... Ja man får helt enkelt hålla i sig då o sluta o köra länge på slangen!!
Men Swedie: har du fått ngr motor problem när du har slangat, lr vet du hur gossarna "over there löser problemet??? Ex: 12o´clock lr moneytrick måste ju gå hårt åt motorn för o inte tala om en coster!!! Räcker det med att man bara håller på en kort stund...

.../Yoshi

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck