Oljeavtappning crm.

• Thread starter Thread starter zx
  • Start date Start date

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Jag håller på och ska byta olja i växellådan på Matildas(Madass) crm.Nu till min fråga ,var fan sitter oljepluggen så man kan tappa ur oljan:va .Behöver veta det snarast.

Är det inte en av skruvarna som sitter på sidan av motorn/växellådan?

sitter på vänster sidan in under motorn. samma motor som på hennes fd nsr om du bytte oljan på den nån gång.

lycka til:tummenupp

har hört fler som inte hittat det där.. (jävla olågiska Hondor :7peta)
så skämms inte :pannkyss

:hihi

har hört fler som inte hittat det där.. (jävla olågiska Hondor :7peta)
så skämms inte :pannkyss

Nej,det är svårt på dessa moppe motorer när man är van med lite större saker:D

sitter på vänster sidan in under motorn. samma motor som på hennes fd nsr om du bytte oljan på den nån gång.

lycka til:tummenupp

Bytte aldrig olja på den. Du menar alltså att skruven sitter på sidan för på undersidan är det helt rent.Får ta och skruva bort kåpan över drevet för det är väl där du menar att den sitter.

Last edited:

Bytte aldrig olja på den. Du menar alltså att skruven sitter på sidan för på undersidan är det helt rent.Får ta och skruva bort kåpan över drevet för det är väl där du menar att den sitter.

den sitter längst ner på vänster sida :) (under växel...)

3188085 Nej,det är svårt på dessa moppe motorer när man är van med lite större saker:D

Du behöver inte ta bort kåpan. Precis innanför växelpinnen, en aning under så sitter det en bult med storlek 12 om jag inte missminner mig. Större än de andra synliga iaf. Den är det.

Last edited:
Men hallå ja! Kolla igenom datorn. Jag har skickat hela manualen till henne!

nej den sitter under... du behöver inte skruva av kåpan för drevet. men är där under. den sitter precis vid växelpetaren på undersidan.

edit: en jävligt bra länk. kanske kommer till nytta senare om du redan fått svar nu.
http://www.bike-parts.fr/pieces-head-1644-13KAKVEA-1991-CRM125RM-marque-SWEDEN-.html

Last edited:
Har du hittat den? kan försöka fixa en bild, Ifall det stämmer som någon ovanför sa att det är samma motor som på nsr. fick klura ett tag innan man hittade oljepluggen.

Jodå.Hittat den lömska skruven,såg precis ut som en vanlig skruv som håller ihop blockhalvorna.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back