Olje poll

Vilken olja använder du?

• Antal röstningar
    0
Oljan har ju halverat i pris den senaste tiden men olje priset för motorolja har ju inte minskat ett skit? Hur kan 1 liter olja fortfarande kosta 199:- spänn?

Priset på olja i 1L förpackning sätts av vad de som anser att dyrast är bäst är beredda att betala :)

Priset på olja i 1L förpackning sätts av vad de som anser att dyrast är bäst är beredda att betala :)

Dessutom kan man ju själv bestämma vad man vill betala. Den olja jag kör på kostar tex 175 :- litern på macken, medan jag lagligt köper den på storpack á 10-l för ca 50:-litern.

Kör på det som är billigast. I Millen för två år sen var Repsols helsyntet billigast, i KTM:en och Gixxern förra året Biltema och i år har jag fått schysst pris på Mobil1 så då har det blivit den i Gixxern.

För många oljebyten sedan körde man castrol gps men den gillades inget vidare. Numer är det biltema helsyntet som gäller (var 600:e mil).

Hur kan man vara nöjd eller missnöjd med en motorolja? Om oljan är dålig kommer det väl fram först då motorn rasar efter 10-15 år?:va

OkQ8 SBK på dunk.
Köper den för att jag får någon sorts spons på den och får den till bra pris.

Och den har även visat sig fungera utmärkt och jag har varken haft problem med koppling eller motorproblem.
Kan varmt rekomendera den till andra.

OkQ8 Sbk racing 15/50 20l dunk 60:- litern:tummenupp
i Honda Xr, Drz400, Bmw R1150R, Yamaha Dragstar 650
utan minsta problem

OkQ8 SBK på dunk.
Köper den för att jag får någon sorts spons på den och får den till bra pris.

Och den har även visat sig fungera utmärkt och jag har varken haft problem med koppling eller motorproblem.
Kan varmt rekomendera den till andra.

Mmm, flera verkar rapportera gott om den. Man kanske skulle prova den nästa gång eftersom lådan är lite klonkig när man skall sopa i ettan från friläge. Kan ju vara så att oljan klibbar lite i lamellerna. Min 20 liters Shell Advance Ultra -4 är snart slut (10w-40). Å eftersom man kommer över dessa oljor till samma pris som biltema tar per liter (givetvis på 20 liters dunk då då), så kör jag på det.

Mmm, flera verkar rapportera gott om den. Man kanske skulle prova den nästa gång eftersom lådan är lite klonkig när man skall sopa i ettan från friläge. Kan ju vara så att oljan klibbar lite i lamellerna. Min 20 liters Shell Advance Ultra -4 är snart slut (10w-40). Å eftersom man kommer över dessa oljor till samma pris som biltema tar per liter (givetvis på 20 liters dunk då då), så kör jag på det.
Vart får ni tag i alla dessa märkes oljor i storförpackning till dessa priser, måste man känna någon eller?:confused: :confused:

OKQ8 SBK Racing hittar du i 20 l dunk på OK mackar.

Får Castrols helsyntet genom jobbet. Inte köpt på mitt nuvarande jobb men på förra betalade jag 20kr litern så valet är inte så svårt

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back