Olje nivå (660)

• Thread starter Thread starter d1
  • Start date Start date

d1

liten, men långsam.
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
gsxr 1000 -07
Blev totalt nollad när jag skulle byta olja på 660 idag... det står att det ska vara 1,6L i den... men sen står det oxå att oljenivån ska vara i linje med det undre sträcket i "oljefönstert" när den är kall... men inte fan är oljan där den är fan över det översta sträcket... och så har jag sett att det läcker lite från toppen någonstans... någon som vet vad jag ska gå efter??? ska jag köra dom 1,6L lr ska jag köra efter fönstret??? hur mycket har ni i era 660... det är en 03:a??? totalt borta :3freak

Hmm, att det läcker låter inte bra, det får du nog kolla upp.
När det gäller oljemängden så gå efter nivån i fönstret och inget annat. :)

Var det 1.6 liter vid filterbyte? Och har du bytt filter? Är du säker på att du fick ur all den gamla oljan?

På 640 är oljeläckage standard vid ventilkåpspackningen ,vet inte hur det är på 660 men det är ju i princip samma motor.

Värt att kolla iaf.

Långa farbron skrev:
På 640 är oljeläckage standard vid ventilkåpspackningen ,vet inte hur det är på 660 men det är ju i princip samma motor.

Värt att kolla iaf.

Min 660 har börjat spotta ut lite olja där, antar att jag bör åka till superbike och låta dem kolla på det?

henq skrev:
Min 660 har börjat spotta ut lite olja där, antar att jag bör åka till superbike och låta dem kolla på det?

Min med, för ANDRA gången (100mil efter första inlämningen)! Läcker inte mycket men vafan en såpass ny hoj ska tamefan vara tät. Inte direkt toksvårt att fixa själv men det är en principsak, därför ska jag lämna in (gratis naturligtvis), och eftersom det är andra gången börjar man ju undra vad felet är egentligen!? Dåligt siliconat från fabrik köper jag, men nudå?

Detta verkar vara ett standardfel på 660, var och varannan läcker på samma ställe (väster fram). Ni andra som fått det fixat/fixat själva har det blivit tätt efter det? Om ni gjorde det själva och fått det tätt, vilken packningsmassa använde ni?

henq skrev:

Så länge det inte rinner ut en massa utan bara små droppar och man har koll på sin oljenivå så är det ju mer en princip/posörsak.

Finns ett X antal trådar om just det läckaget.

Det går i ganska precis 3 liter olja i min 660 med filterbyte :D
(Stämmer med boken med)

shit 3liter... ja idag gjorde jag iaf allt enligt konsten regler och varmkörde hojen tappa ut oljan slängde ut båda filtrerna och i med nya och 1,6l som det stog i boken... och så får det vara... jaha man va inte ensam om det lilla lekaget då :)

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda