olje lampa r1-99

martin77

Medlem
Gick med
5 Oct 2005
Hoj
såld men letar ny som bäst...
starta hojen igår efter att den stått parkerad i "onormal" vinkel dvs. att den lutade väldigt mycket mot vänster.

efter typ 100 meter började olje lampan att blinka och den började rycka väldigt. försvann dock efter att ha stannat till en stund. drog sedan på ganska bra vid omkörning och skiten baktänder flera ggr. rycker som fan ett par meter och stendör sedan. fick inte ens ström till tändingen.

lyfte pluskabeln till batteriet en stund ihop om att nolla ev minne. lyckades med det och körde vidare.

kört en lång sväng idag och inga som helst problem.

någon som vet om detta är ett vanligt fel på r1 -99?
är det något som måste åtgärdas? eller kan det va så löjligt enkelt att vinkeln under parkeringen fick givaren att tro att det saknades lite för mycket? :3freak

jag vet att det finns trådar om det här sen tidigare men de är så gamla att jag startar en ny... :hihi

Min teori är att den kraftiga lutningen gjort att det blivit olika bränslenivåer i flottörhusen som sen orsakat ryckningarna.

UltraMarine skrev:
2277352 Min teori är att den kraftiga lutningen gjort att det blivit olika bränslenivåer i flottörhusen som sen orsakat ryckningarna.

ja det låter ju troligt. men hänger det ihop med olje lampan tro?

martin77 skrev:
2277373 ja det låter ju troligt. men hänger det ihop med olje lampan tro?

Oljelampan går antagligen enbart på oljenivå i tråget och har den stått länge, kraftigt lutad, så har det kanske samlats olja, tex uppe i toppen, som inte runnit tillbaka i tråget och därför tog det en stund för den att slockna...
En teori bara...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...