olje lampa lysser :/

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
ja visst! nu har min olje lampa tänds 2 gånger då jag har vare ute och kört men den har slockna lika fort!

och olja har jag i den. Vad är det då?

kan det vara där för man får upp den på bakhjulet å den inte får nån olja? eller är det för att man gasar på?

dom 2 gångerna den har lysst så är det då jag har tryckt på och en gång efter att jag körde på bak hjulet fram å tillbax :va :va

har ni vare med om nåt sånt? eller nån som vet svar på de här :D

Prova o fyll på 2 dl. så ska du se att den slocknar..min e likadan, tar lite olja men det ska visst vara normalt på äldre cyklar..

amazonsport skrev:
2277405 Prova o fyll på 2 dl. så ska du se att den slocknar..min e likadan, tar lite olja men det ska visst vara normalt på äldre cyklar..

gjort :D och det gick ;) var inte svårare en så :Dhaha

Kocken skrev:
2277386 oljetrycksgivaren lite glapp kanske.
Tror Yamma har oljenivågivare och ingen oljetrycksgivare, dvs man har mest troligt oljetryck även om lampan lyser.

GeFeldz skrev:
2298928 Tror Yamma har oljenivågivare och ingen oljetrycksgivare, dvs man har mest troligt oljetryck även om lampan lyser.

pratade nyss med yamaha återförsäljare och R1an har ingen oljetrycksgivare bara en NIVÅgivare. å jag har halva fönstret med olja när den står upprätt å motorn e kall men ändå låser lampan ibland. jag fick rådet att fylla på en deciliter till så jag ska göra de.
men vad jag förstår så ska fönstret vara halvfullt när hojen står upprätt och oljan e varm

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg