olje läckage

• Thread starter Thread starter FeJ
  • Start date Start date

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
Har nyss köpt en 660 kört ltie och sånt märker att de sipprar ut olja ovan för drevet har abra haft den ett dygn. Tror oljepumpen sitter där. Så nu undrar jag vad en ny packning kostar för har inte några direkta mc affärer här i närheten. Och sedan undrar jag ifall sjelva motorpacking är svår att byta ja menar man är ju i princip tvungen att klyva hela motorn för att byta den. Jag och farsan har meckat rätt mkt med harley davidsson så är rätt ny på ktm.

Tack i förhand

Jag trodde att min 525 läckte vid framdrevet, men det är väldigt lätt att bli lurad. Det stänker så mycket olja från kedjan så det är lätt att tro att det läcker där fastän att det inte gör det. Kolla först det så att du är säker på att det läcker där.
Om det är packningen runt drevaxeln som läcker så kan du bara skruva bort drevet och pilla bort packningen och byta den.

På min hoj har jag en slang där det droppar lite olja då och då som ska smörja drivpaketet.

tror förmodligen att det är oljepumpens packningen som läcker. Fanns ingen direkt bild på att det var där men den borde vell sitta bakom framdrevet. Är det någon som är väldigt high på 660 så var vänlig ge mig er msn i ett pm så addar jag dig skulle vara väldigt tacksam...

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back