Olje-fråga

Jas-95 skrev:
...Även om jag kört 10.000 mil med denna olja. Så är det ialfl bättre med med Castrol superduper racing 100 max bla bla bla.

Hoppas du har BYTT olja lite då o då :)
(antar att du menar att du kört 10.000 mil med Biltema-olja, inte med samma olja)

Jas-95 skrev:

Ok,
den har inte skurit, då.

Precis därför hatar vi oljetrådar,
det påstås en massa men det backas aldrig upp.

Fungera är en sak,
fungera utmärkt är mer än bara fungera.

snorbillig och motorn skär inte är lite svagt,
det gäller förmodligen spillolja från OKs GDS-hall också.

Vilka fina egenskaper har Biltemas olja enligt dig?

OK, nu när det ändå är en diskussion igång igen: :)
Varför rekomenderar inte hojtillverkarna bästa (dyrast) tänkbara olja till sina maskiner, som i trådstartarens fall? Är det för att alla sorter inte finnas att få tag på i vissa länder, eller är det så att tillverkarna inte vill att deras hojar ska hålla i all evighet för att dom vill sälja nya hojar? Kan det helt enkelt vara så att oljekvaliteten inte har så stor betydelse för maskinens livslängd, som man kanske gärna vill tro?

Sådär ja, bara lite funderingar. Tjafs om att detta redan har tagits upp nån annan gång kan jag klara mig utan. :)

PacMan skrev:
OK, nu när det ändå är en diskussion igång igen: :)
Varför rekomenderar inte hojtillverkarna bästa (dyrast) tänkbara olja till sina maskiner, som i trådstartarens fall? Är det för att alla sorter inte finnas att få tag på i vissa länder, eller är det så att tillverkarna inte vill att deras hojar ska hålla i all evighet för att dom vill sälja nya hojar? Kan det helt enkelt vara så att oljekvaliteten inte har så stor betydelse för maskinens livslängd, som man kanske gärna vill tro?

Sådär ja, bara lite funderingar. Tjafs om att detta redan har tagits upp nån annan gång kan jag klara mig utan. :)

Förmodligen för att det handlar en del om sponsring eller nå(en tanke)!
Ungerfär som varför åker saab civilarna runt med Saab-ana märkta nr plåtar??
Förmodligen rabbaterade priser! Eller?
Kan nog tänkas att det slängs ner en del pengar från oljetillverkarna i en del bilmärken pga att det säljs en hel del mer olja till dom kunder som tror att den oljan är bäst till just den bilen eller motocykeln!

Vad hände med del 2 i Dr.Bikes utlägg... hittar inte det

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...