Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Viffer skrev:Tömde oljan efter att ha varmkört ordentligt, satte i nytt filter och skulle fylla på ny olja uppe vid styrstammen (det är väl där man ska fylla på?) fick knappt i 1 dl. innan det började rinna över?
Vad kan va fel?
Viffer skrev:skulle fylla på ny olja uppe vid styrstammen (det är väl där man ska fylla på?)
Ja, ursäkta mig. Jag kom inte på vad det hette när jag skrev inlägget.Fluxir skrev:styrstammen?
Pluggen i ramen gjorde susen! Det rann till ordentligtozeo skrev:nja all olja går inte i på en gång men de ska gå i mer än 1 dl...
har du skruva upp pluggen på sidan och den i ramen framtill under grenröret? 2st alltså.
sen går de väl i ca 1,5 kanksesen kan du kicka runt eller starta en pyttestund (jag bruka starta en pyttestund )
Viffer skrev:Går det göra ventiljustering med olja i eller ska man göra det innan?
Hur gör man ventiljusteringen på xr:en? (bilder, beskrivning)
Viffer skrev:Tror inte det är samma eftersom KTM:en är vattenkyld, men tack ändå.
Viffer skrev:Tror inte det är samma eftersom KTM:en är vattenkyld, men tack ändå.
Viffer skrev:Går det göra ventiljustering med olja i eller ska man göra det innan?
Hur gör man ventiljusteringen på xr:en? (bilder, beskrivning)
Förlåt, läste inte igenom guiden innan jag svarade, utan drog förhastade slutsatser. Tack så mycket för länken.kiko skrev:Kylningen spelar knappast roll, den XR600 jag tittat på såg det hyffsat lika samma ut på.
Jag väntar med spänning...ozeo skrev:0.10 0,12 har jag för mig..nån som kan rätta?
12 på insuget?
har de i boken men den är i garaget![]()
DJM skrev:0.10 eller 0.12 på insug.
0.21 på avgas.
ozeo skrev:njee![]()
men jag mena oså 0,10 på insug o inte 12..
eller nja nu vet jag inget för de strula i huve![]()
DJM skrev:sluta virra till det.![]()
så inte jag blir osäker och är tvungen att gå ut och kolla i boken..
ozeo skrev:inge 0,21iaf...så långt vet jag![]()
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |