Olja

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Tjenare på er :)
Undrar vad ni kör på för två-takts oljer?
Biltemas helsyntet kostar ju bara 59 kr litern men är det bra kvalié på den då? :va
mvh

finns mängder med olje trådar. Verkligen en riktig uppsjö. även om 2t olja. SÖK!
Det handlar om egen uppfattning mestadels så läs det du kan komma över och gör en egen bedömning alt prova själv. Biltemas olja sotar rätt mycket och ryker rätt ordentligt men annars "ska" den vara bra. Själv vågade jag aldrig köra min RGV på annat än fin dyr olja. Tänkte som så att det är dumt att chansa på nåt billigt som kan bli dyrt men hade det funkat lika bra med biltemas olja så hade man sparat många hundralappar i längden. De har även 4L dunkar för 89kr tror jag det var. Hade till moppen (höll ett helt år).

Om jag hade en RS skulle jag aldrig våga använda något sämre än det absolut bästa :hihi ... Dom skär ju stup i kvarten!

Mr.PB skrev:
Tjenare på er :)
Undrar vad ni kör på för två-takts oljer?
Biltemas helsyntet kostar ju bara 59 kr litern men är det bra kvalié på den då? :va
mvh
Biltemas halvsyntetiska 4-taktsolja, för hårda grabbar. :yoparty (Ja, 4-taktsolja i 2-taktare.)

jag körde min 125a på TTS, å kör nu minimoton på TTS.. dyr? njae, beror på om man betalar fullpris eller inte 140pix litern tror ja det va fullpris. :tummenupp

KalleNorton skrev:
Biltemas halvsyntetiska 4-taktsolja, för hårda grabbar. :yoparty (Ja, 4-taktsolja i 2-taktare.)
gäller ju att den har samma viskositet som bensin så går de bra.. snacka om tur du har om de e så att de funkar för dig. Kunde likaväl havererat motorn.

philsson skrev:
gäller ju att den har samma viskositet som bensin så går de bra.. snacka om tur du har om de e så att de funkar för dig. Kunde likaväl havererat motorn.

Tvåtaktsolja har INTE samma viskositet som bensin :va

philsson skrev:
Jag kör inte på det (det ryker så mycket), men det går! Ge mig en anledning till att det skulle haverera motorn. Vet du ens skillnaden mellan 4 och 2-taktsolja? Och att oljan ska ha samma viskositet som bensinen är inte sant nånstans.

Edit: Jag kör på OKQ8 speed bio TT, pga att den inte sotar/luktar så mycket. Hutlöst dyr är den inte heller.

ok jag får be om ursäckt att jag skrev fel. Syftade såklart på densiteten.
Om ni visst nåt själva om 2t olja så tror jag att ni hade förstått vad jag var ute efter.

philsson skrev:
ok jag får be om ursäckt att jag skrev fel. Syftade såklart på densiteten.
Om ni visst nåt själva om 2t olja så tror jag att ni hade förstått vad jag var ute efter.

Jag måste fråga, är det du på bilden?

Framför mig ser jag oljeguden, på bilden ser jag någon annan..

KalleNorton skrev:
Jag kör inte på det (det ryker så mycket), men det går! Ge mig en anledning till att det skulle haverera motorn. Vet du ens skillnaden mellan 4 och 2-taktsolja? Och att oljan ska ha samma viskositet som bensinen är inte sant nånstans.

Edit: Jag kör på OKQ8 speed bio TT, pga att den inte sotar/luktar så mycket. Hutlöst dyr är den inte heller.

den e ju dyrare än vad den vanliga okq8 super tt. varför köra på den då?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...