olja till R1

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
jag har skaffat en R1 som funkar fint, men den slirar på kopplingen innan den är helt genomvarm (kan ta nån mil nu när det är kallt), den slirer på 4-6an över 7-8 tusen varv.
Är detta problem med oljan? som är nån helsyntet 10w40 olja för motorcyklar.
Den slutar med slirandet när dne blivit helt varm, men det tar tid och då är kyltempen sen länge normal.
vad kör ni med i era R1?
 
Jag hade problem med slir oxå,bytade olja-sliret borta!
Kör nu med Shell advance vsx 10W40 delsynt.
 
Har kört ca 700mil efter att jag bytade oljan och har inte haft ett slir-så i mitt fall så var det oljan
Vad är det för märke på din oljan?
Motul har fått lite skit här på forumet.
 
Jag har kört på Shell olja hela tiden... men efter ett tag så hjälper inte det heller tyvärr... så upp med plånkan 1800 spänn för en ny koppling...
hur långt har din R1 gått?
Jag döda min när jag körde 14 drev fram...
15 drev klarar den hur långt som helst...
 
den har gått strax över 2000 mil.
Den är orginaldrevad.
1800spänn är det bara lamellerna eller är det mellanskivorna med?
Den verkar lätt att byta så det är jag inte rädd för iofs.
 
Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Back
Top