Hej,
Vinterförvaringen blir kallgarage utan tempreglering. Jag har inget skydd till hojen, men kanske kan skaffa (dyrt?). Garaget är av plåtskjul-med-garagedörr-typ. Den typ som finns i många bostadsområden där det är lägenheter och man har möjlighet att hyra garage. Finns tyvärr varken el, belysning eller värme där. Finns visserligen extern belysning för att det ska vara lättare att hitta nyckelhålet och se om det smyger omkring folk vid garagen. Men det hjälper inte så mycket i garaget.
Vad gäller fuktigt/torrt vet jag inte riktigt. Det är ju väggar och tak, men någon rejäl isolering är det ju inte, så det är inte omöjligt att det kan bli fuktigt där inne också.
Hojen hade gått runt 790mil när jag köpte den, så jag har kört runt 180-190mil med den (augusti - oktober).
Hojen bör definitivt komma upp till 1200mil under 2009, annars är det ju frågan om man ska ha hoj...
...och vid 1200mil ska det vara en stor service där det är mer än oljebyte som gäller. Så jag tänker lämna in hojen på 1200mila service när det är dags.
Sista gången jag körde var lördagen 25 oktober (har inte startat den sen dess). Då var det ca 10-12 grader ute och jag körde en runda på en ca 10-15 mil. Efter det körde jag till far och tvättade av hojen. Sen stannade jag vid en mack kanske runt en halvmil från garaget och tankade. Sen körde jag till garaget. Tänkte att jag skulle stänga av bensinkranen så jag vred den till det läget som var varken ON eller RES och lät den gå säkert 5-10 min, körde t.o.m några snabba varv runt kvarteret för att den skulle dö fortare med den bara gick. Vad tusan tänkte jag och stängde av av ställde in den. Gick in och läste i handboken och insåg att det 'okända läget' (PRI) inte var samma som off (doh) och gick ut och ändrade till ON.
Nu kommer alla säker undra vad jag är för pucko som knappt vet vad som är fram och bak på motorcykeln... men jag får väl bjuda på det.
Men det med att tejpa avgasrör och luftburk gjorde jag nog faktiskt inte förrän nästa dag.
Så utifrån de förhållandena (om du/ni orkat läsa). Är det ok att bara låta hojen stå till våren (står på centralstöd, har inget depåstöd) förutom att ta in och ladda batteriet (jag köpte en CTEK laddare tidigare i veckan). Eller är jag helt dum i

om jag gör det?