olja+R1

  • Thread starter Thread starter Skorpan
  • Start date Start date

Skorpan

Guest
nån som vet vad det är som gör att R1 drar mycket olja?
den ryker inget då borde det inte va oljeringarna o inte ventiltätningarna
den läcker inget...
vad är det då?? :va
 
Har hört att oljeskapringarna kan strula på R1.
Prova med en annan olja som är ngt tjockare kan hjälpa rätt mycket.
Hade samma fenomen på en gammal Kawa ZXR750R som var racepreppad, körde med en halvsynt Motul och den drog i sig en hel del olja provade efter ett tips att byta till en mineral 20-50 Penzoil.
Drog ca 70% mindre olja.

Skorpan skrev:
nån som vet vad det är som gör att R1 drar mycket olja?
den ryker inget då borde det inte va oljeringarna o inte ventiltätningarna
den läcker inget...
vad är det då?? :va
 
Jag pratade med tekniska avdelningen hos Generalagenten och de sa att upp till 1 liter på 100mil var OK.
Sedan sa de att en R1:a ej var byggd för att köras hårt...
 
Superbike Roger skrev:
Har hört att oljeskapringarna kan strula på R1.
Prova med en annan olja som är ngt tjockare kan hjälpa rätt mycket.
Hade samma fenomen på en gammal Kawa ZXR750R som var racepreppad, körde med en halvsynt Motul och den drog i sig en hel del olja provade efter ett tips att byta till en mineral 20-50 Penzoil.
Drog ca 70% mindre olja.
man kanske skulle byta dom då
var det likadant när hojarna var helt nya?? är dagens R1 likadan??
 
Asken skrev:
Jag pratade med tekniska avdelningen hos Generalagenten och de sa att upp till 1 liter på 100mil var OK.
Sedan sa de att en R1:a ej var byggd för att köras hårt...
vad ska man med 150 kusar till då om man inte kan utnyttja dom??? :va
motorn har effekten,chassit är byggt för det...why not?? :va
 
Skorpan skrev:
vad ska man med 150 kusar till då om man inte kan utnyttja dom??? :va
motorn har effekten,chassit är byggt för det...why not?? :va

Det är bara för att kunna posera vid korvmojen såklart :D
 
Coola Ola skrev:
Det är bara för att kunna posera vid korvmojen såklart :D
nu jävlar ligger du risigt till mannen,jag ska slita av dej allt hår som du har på huvet-det lilla du har kvar :FU ;) :lol
 
Asken skrev:
Jag pratade med tekniska avdelningen hos Generalagenten och de sa att upp till 1 liter på 100mil var OK.
Sedan sa de att en R1:a ej var byggd för att köras hårt...
Min R1 1 liter på 500mil.
 
Jag kör 200-300 mil mellan oljebytena med min 03:a och då har inte nivån minskat alls.Jag kör på Motorex "dyraste" vad den nu heter.....
 
Last edited:
nån som vet var man kan få tag på andra bra kolvsatser till R1 då??
om man nu ska byta ringarna så kan man väl lika gärna byta hela alltet
tips??
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top