Olja på vägen Sthlm, Skansbron - Hammarby-Sjöstad 9/7 !

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Om man kommer Skansbron (den nedersta/minsta av Skanstullsbroarna) och åker söderut, så är det från rondellen och vidare ner mot Hammarby Sjöstad spridda skurar av olja på vägen! :mad: När jag passerade så höll dom just på att bärga en XJ900 som lagt sig i rondellen :( Killen var oskadd men av naturliga skäl lite sur, -"sa bara poff så låg jag där".

Väghållaren var tydligen på väg för att sanera, och sådana här trådar gör väl egentligen ingen större nytta än att man blir uppmärksammad på att det i år är ovanligt mycket utsläpp av olja, diesel mm i många rondeller, ta det lugnt!

/B

:skrämd fy faan för olja och diesel i rondeller har själv hållit på att lägga hojen i en rondell pga diesel brrrrr :skrämd

Trist att höra, speciellt som det var jag som gjorde den rondellen :(

Zana skrev:

Ja, börjar bli benägen hålla med... Först tyckte jag det verkade vettigt ersätta en del korsningar som har trafikljus, och andra vanliga korsningar, med rondeller, men upplever att Sveriges vagnpark antingen är väldigt sliten, eller förarna slarviga eller rentav sletna dom också, för det ligger ju olje eller diesel i var och varannan rondell, och det e ju inte kul när man kör på två hjul.... :(

/B

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...