Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Abris skrev:Det är MYCKET viktigt att lufta ur gaffelbenen med jämna mellanrum för att slippa läkage!!
Det gör man med den lilla kryss skruven som sitter framför returdämpnings ratten.
Skruva ur skruven och låt bara trycket i dämparen pysa ur, skruva tillbaka skruven..... Klart!!![]()
Abris skrev:Det är MYCKET viktigt att lufta ur gaffelbenen med jämna mellanrum för att slippa läkage!!
Det gör man med den lilla kryss skruven som sitter framför returdämpnings ratten.
Skruva ur skruven och låt bara trycket i dämparen pysa ur, skruva tillbaka skruven..... Klart!!![]()
WaZZe skrev:se till att ha luft mellan hjulet o backen oxå, annars får du nog dig ett sprut i fejan när du skruvar ur luftskruven![]()
eisbaer skrev:Tycker ju inte att de ska va nån stor läcka redan efter 450 mil..?
jb skrev:Knappast, möjligtvis om dina fjädrar är så dåliga att de inte orkar hålla din hoj. Vilket inte är så troligt.
Edit: Men självklart är det bästa att lufta upphissad. Men inte för att någon olja skall rinna ut.
Linuxs skrev:Jag har en LC4 -02 som har samma fel. Brorsans -02 läckte även den lite grann. Antagligen tyckte våra hojja inte om att gå i ide.
Ragnar på Lelles MC tipsade om bladmåttstricket vilket jag provade utan resultat. Då böt han packningar på garantin. Trevligt![]()
Swedie skrev:Asså! Det där visste jag inte... samma för R1an?
Evil M skrev:Är det WP dämpare på LC4an? Dom ska visst ha lite dåliga packningar har jag hört, kompisens Husabergare börja läcka redan efter ett par åk och han snacka med jobbar kompisarna på Husaberg och dom sa att WP hade köpt upp billiga packningar=dåliga. Men nu ska dom va bättre.
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|