Olja och tändhatt till en gamling?

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Någon som kan rekomendera en olja till min gammelgixxer (750 -85). Det står ju 10W 40 på oljelocket men jag undrar om ni vet något billigt och bra märke.

Sen har jag ju pajjat en tändhatt och ska beställa en ny men vet inte vilken. Eller det jag inte vet är när dom skriver 10mm, 12mm eller 14mm. Menar dom gummiöppningen då eller? För den är 10mm på min men dom kanske menar något annat? Eller?

Sen kan jag meddela att jag precis drog av två avgasskruvar och kommer få en rolig helg med massa borrande... :(

Biltema's 10W40 mineralolja duger väldigt bra om du byter med 500 mils intervaller. Hittar du en billigt 20W50 så kör hellre med den.

Tändstiften på din är 12 mm och är det som avses. 10 mm sitter det på modernare hojar och 14 mm sitter det mest på bilar.

Med M8 Helicoil är det inte så svårt att fixa, även på plats. Borra inte för långt in i toppen, bara så att du kommer igenom bulten. Smeta på ALU-pasta på bultarna vid monteringen.

Innan du börjar borra se för f*n till att ha en kanonfräsch o vass borr, då kommer det att gå fint, jag gjorde exakt samma sak på min gammhoj i höstas.

Hur mycket olja ska man ha i om man byter filter samtidigt, är det 4,6 liter?

Jag tror jag har en tändhatt som ligger och degar faktiskt.

Last edited:
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back