Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Anton_Ljunghusen skrev:Ska byta olja. Helsyntet?
Står att man ska ha 2,5kg i framdäcket och 2,9 i bakdäcket - gäller detta även om man har däck av ett annat fabrikat än vad som sitter på från början?
/Anton
Catman skrev:Helsyntet är ett bra tips.
Kör själv på Shell advance (tror jag) Dyr men bra.
Ang. däck.
Det är inte riktigt så noga med trycket.Det är en rekommendation för hojen i allmänhet.
Lägg dig runt 2,5 både bak o fram du. Lägg i mer bak(2,9) när du skall skjutsa mycket.
Jag kör min på ca 2,1 fram o 2,0 bak men då kör jag VÄLDIGT mycket bana med min hoj.
mina 50 öre
Catman skrev:Helsyntet är ett bra tips.
Kör själv på Shell advance (tror jag) Dyr men bra.
Ang. däck.
Det är inte riktigt så noga med trycket.Det är en rekommendation för hojen i allmänhet.
Lägg dig runt 2,5 både bak o fram du. Lägg i mer bak(2,9) när du skall skjutsa mycket.
Jag kör min på ca 2,1 fram o 2,0 bak men då kör jag VÄLDIGT mycket bana med min hoj.
mina 50 öre
Catman skrev:för värmens skull.
Varm luft expanderar. Har du mycket luft i från början , så blir det "mer" luft när däcket är varmt...det blir hårdare och därmed halkigare.
smilee skrev:Jag undrar om någon kan bekräfta vad det står i manualen (som jag inte har) att en CBR 600 -93 skall ha för däckstryck.
Jag är osäker på vad ljunghusen har för årsmodell.
Jag blev nämligen lite konfunderad för jag hittade uppgifterna 2.3 fram och 2.5 bak från en annan källa.
Syss skrev:Det är vad jag har på min -96... Funkar alldeles utmärkt. Däremot kan jag säga att 1,5 fram och samma bak är stört omöjligt att svänga med...![]()
smilee skrev:Jag undrar om någon kan bekräfta vad det står i manualen (som jag inte har) att en CBR 600 -93 skall ha för däckstryck.
Jag är osäker på vad ljunghusen har för årsmodell.
Jag blev nämligen lite konfunderad för jag hittade uppgifterna 2.3 fram och 2.5 bak från en annan källa.
Catman skrev:Helsyntet är ett bra tips.
Kör själv på Shell advance (tror jag) Dyr men bra.
Ang. däck.
Det är inte riktigt så noga med trycket.Det är en rekommendation för hojen i allmänhet.
Lägg dig runt 2,5 både bak o fram du. Lägg i mer bak(2,9) när du skall skjutsa mycket.
Jag kör min på ca 2,1 fram o 2,0 bak men då kör jag VÄLDIGT mycket bana med min hoj.
mina 50 öre
Ljunghusen skrev:Jag har en 91 och det är samma modell (F2) som din!
smilee skrev:Och det står 2.5/2.9?
Ok.TackarLjunghusen skrev:Japp! Dubbelkollade precis. Det är ifrån instruktionsboken som man får med hojen när man köper den ny
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |