Olja i luftfilterhuset?

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Körde hem från Falun (30+ mil) idag och upptäckte när jag kom fram att hojen va halft insmord i olja på högersida från passagerarplatsen bakåt ungefär.
Efter lite letande hittade jag boven i dramat, lutfilterboxen???

Den var var en del olja i den och det hade läckt ut och runnit iväg på hojen. Misstänker att det här inte kan vara bra :rolleyes:

Någon som kan förklara för mig varför detta hänt och vad jag bör göra åt det? :confused:

Finns fler orsaker som kan ge symptomet, för mycket olja i motorn, igensatt vevhusventilation, slitna kolvringar osv.

Finns fler orsaker som kan ge symptomet, för mycket olja i motorn, igensatt vevhusventilation, slitna kolvringar osv.

Olja är i lagom nivå, fast något lägre nu än när turen startade. Vart juh en del motorväg med hemlängtan på hastighetsmätaren :rolleyes: jag trodde att xt660 motorn var odödlig, men det kanske är dags för nya kolvringar :huvet

Börja med ett komptest (eller ännu bättre "leakdown"), det ger värdefull info.
För du har väl inte kört mycket fiskörning innan denna långtur? I så fall evakuerar en massa oljeblandat vatten via luftburken under en längre tid på rätt drifttemperatur. Då är det oljebyte som gäller + provkörning.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd