Olja i luft burken

XJR_Jönsson

xjr 1300 cr 250
Gick med
13 Mar 2005
Hoj
Modifijerad Xjr
Vad är det för fel, när oljan trycks upp via vevhusvent till luftburken på en 4takt. Följden blir ju att den blir slö som få! Har upptäckt detta problem på både min 4hjuling samt på min mors crosskart:va

Vad är det för fel, när oljan trycks upp via vevhusvent till luftburken på en 4takt. Följden blir ju att den blir slö som få! Har upptäckt detta problem på både min 4hjuling samt på min mors crosskart:va

gått långt ? hårt körd ? hade problem med xt :n själv när kolvringar o kolv började bli slitna så tryckte den upp olja i luftburken genom vevhusventilationen efter byte av kolven var problemet borta

Kina-grejor?

Bygg en oljeavskiljare, kapa slangen mellan luftburk och vevhusvent, dra ner båda ändarna i så stor behållare som möjligt, ex vis en PET flaska, eller så drar du bara ner den från motorn och pluggar den till luftburken så att slangen ventilerar först ner i flaskan, men se till att det finns en öppning ut ur flaskan så att det inte byggs tryck i den.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back