Olja i hydraulkopplingen (KTM)

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Jag vet att detta har diskuterats tidigare och jag har letat i tidigare trådar. Men alla säger olika. Det jag undrar är vad jag skall köra på för olja i kopplingen. Jag är inte särskilt sugen på att köpa maguras redblood då den är svindyr.

Det jag kollat på är Biltemas LHM+ hydraulolja, skall tydligen användas i citroens stötdämpare.

funkar denna att köra på? så mina packningar inte sväller..

Har du en skvätt gaffelolja hemma kan du lika gärna köra med det.Funkar lika bra.

jag slängde i citroen lhm+ från OK. det blev dock så att min slavcylinder skar ihop.

Ingen aning om det var pga oljan, men det hände i direkt anslutning till bytet. Jag köpte då maguras olja, som är en liten burk för runt 100ingen. räcker till kanske 3 byten.

slavcylindern var dyr. oljan är billig i jämförelse. i fortsättningen chansar jag inte... men möjligt att det funkar.

/T

jag slängde i citroen lhm+ från OK. det blev dock så att min slavcylinder skar ihop.

Ingen aning om det var pga oljan, men det hände i direkt anslutning till bytet. Jag köpte då maguras olja, som är en liten burk för runt 100ingen. räcker till kanske 3 byten.

slavcylindern var dyr. oljan är billig i jämförelse. i fortsättningen chansar jag inte... men möjligt att det funkar.

/T

Jag läste din tråd, tänkte också att det kanske var relaterat. Men iochmed detta kanske den där extra slanten för maguras red blood är värt de hela?

Jag har kört minst 300 timmar med vanlig gaffelolja utan problem så det är ingen fara.5w som man använder i wp-gaffeln funkar utmärkt.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN