Olja i husaberg 650 -02

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Ort
GBG
Hoj
Honda CB1000RA
Som sagt, vilken olja kör ni i era husor....................vill ju vet, måste ju byta snart !!!
 
Jag kör motul 5100 (tror jag den heter).. Halvsyntet tycker jag funkar bättre än helsyntet. Kopplingen och så käns bättre..

cool_lilja skrev:
Som sagt, vilken olja kör ni i era husor....................vill ju vet, måste ju byta snart !!!
 
Jag häller i Agrol Racing eller Agrol Spectra.
Båda fungerar bra men Racing är en dyr värstingolja , inget för gatan alltså.
 
Boxer Active Lubricant, helsyntet 5-50. Använder även Divinol 5-50. Dessa oljor verkar fungera fint, motor har gått över 300 timmar, inget märkbart slitage på kolv, foder eller växellåda.
 
Statoil Racingway MC.Inga problem med kopplingen,inte något annat heller :tummenupp
 
Det går nog med vilken normal motorolja som helst bara inte kopplingen slirar eller hugger. Man byter så ofta så jag tror inte att kvaliteten är avgörande.
 
Jag körde med Shell advance helsyntet i min Husa och den funkade finfint. :tummenupp
 
Leffe skrev:
Jag körde med Shell advance helsyntet i min Husa och den funkade finfint. :tummenupp
Jag oxå. 50:- litern :tummenupp


Kai -> Vad är det för auspuffningssystem på hojen på bilden?????
 
Adrian_J skrev:
Boxer Active Lubricant, helsyntet 5-50. Använder även Divinol 5-50. Dessa oljor verkar fungera fint, motor har gått över 300 timmar, inget märkbart slitage på kolv, foder eller växellåda.

Nää sen om nockarna på kammen var spårlöst försvunna o vipparmslagrerna slut är ju en annan sak. :rolleyes:
 
Man kan tvista i det oändliga vad gäller oljor, men ett par tumregler är ju att viskositeten bör vara lika som det tillverkaren föreskriver samt att man väljer en olja med så hög klassificering som möjligt! ;)

-Helsyntet till högvarviga rad-4or
-Halvsyntet/mineral till lågvarviga twins pga det högre lagertrycket.

Amerikansk olja har oftast högre kvalitet än Arabisk..

Följer man de punkterna någorlunda så har man iaf inte helt fel olja i sin hoj.
 
Supermoto skrev:

Kai -> Vad är det för auspuffningssystem på hojen på bilden?????

Vet inte , det är någe Tyskbygge. Fattar inte heller hur dom får plats med bakhjulet mellan ljuddämparna när man fjädrar ner .
 
Ska jag vara helt ärlig så tror jag såhär. Köp någon lite billigare halvsyntet och byt lite oftare istället... Byter man ofta så kan man köra på nästan vad skit som helst.. .

- Johan, som alltid kör dyraste oljan ändå.. ;)

cool_lilja skrev:
Som sagt, vilken olja kör ni i era husor....................vill ju vet, måste ju byta snart !!!
 
Kör man en Husa som inte är trimmad så funkar det bra med lite billigare olja o täta byten.e den trimmad så ska man nog använda
nån dyr olja typ Motul 300 som ger en stark oljefilm o smörjer grymt bra :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top