olja i generatorkåpan R1?

Petteri

R1000 kanske nästa år då
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
R1 RR (såld)
Skruvade bort generatorkåpan på hojen idag och blev lite förvånad över att det började rinna olja, det var inte mycket men det blev en pöl lika stor som en snusdosa.
Jag undrar om det är normalt att det trycker ut lite olja där det är ju trotts allt en rr-hoj (R1-01)som går på relativt höga varv eller ska det vara helt torrt.

olja

Petteri skrev:
Skruvade bort generatorkåpan på hojen idag och blev lite förvånad över att det började rinna olja, det var inte mycket men det blev en pöl lika stor som en snusdosa.
Jag undrar om det är normalt att det trycker ut lite olja där det är ju trotts allt en rr-hoj (R1-01)som går på relativt höga varv eller ska det vara helt torrt.
jag gjorde det på min r6 ss. och det rann ut där med

Det var ju lungnande besked, men är det normalt på alla hojar eller bara yamaha?

Petteri skrev:
Det var ju lungnande besked, men är det normalt på alla hojar eller bara yamaha?

Nu är inte jag nån exprätt...men vad jag vet/har hört så har dom flesta motorer olja i motorn....
Men det kanske finns undantag...vad vet jag??..

Ha det

Olja i motorn är ju en sak, men olja vid svänghjul och tändplatta kan ju ändå inte vara så nyttigt.

Petteri skrev:
Olja i motorn är ju en sak, men olja vid svänghjul och tändplatta kan ju ändå inte vara så nyttigt.

Jo så har alla. Iof så drar ju R1an en del olja satt att man hittar olja under där kanske är ovanligt.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...