Motorcykel: Yamaha TRX 1996
Mil: 5200
Nyligen justerade ventiler.
Här kommer ett inlägg till eftersom mina problem inte ännu är lösta. Tänkte bara höra lite saker innan jag lämnar in till verkstad.
Jag har under en tid kört med för mycket olja i motorn vilken i början bara ledde till att lite olja kom upp i luftburken. Sen började de minde roliga problemen. Nu vill den knappt starta, tändstiften blir oljiga och den blåryker. Alltså det finns olja i motorn där det inte ska finnas...
EDIT: Jag har nyligen bytt tändstift.
Någon som har varit med om liknande?
Hur har ni löst det?
Vad är det som inte är tätt i motorn?
Har ni lämnat in till verkstad och vad har det i så fall kostat?
Jag har hört någon gång om några oljeringar! Vet inte vad det är så någon som vet får gärna förklara. Har någon bytt dessa själv och är det svårt?
// Från en som inte kommer åka hoj i sommar...
Mil: 5200
Nyligen justerade ventiler.
Här kommer ett inlägg till eftersom mina problem inte ännu är lösta. Tänkte bara höra lite saker innan jag lämnar in till verkstad.
Jag har under en tid kört med för mycket olja i motorn vilken i början bara ledde till att lite olja kom upp i luftburken. Sen började de minde roliga problemen. Nu vill den knappt starta, tändstiften blir oljiga och den blåryker. Alltså det finns olja i motorn där det inte ska finnas...
EDIT: Jag har nyligen bytt tändstift.
Någon som har varit med om liknande?
Hur har ni löst det?
Vad är det som inte är tätt i motorn?
Har ni lämnat in till verkstad och vad har det i så fall kostat?
Jag har hört någon gång om några oljeringar! Vet inte vad det är så någon som vet får gärna förklara. Har någon bytt dessa själv och är det svårt?
// Från en som inte kommer åka hoj i sommar...
Last edited: