Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Ort
- ...på taket
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jo man kan göra som man vill med det där. Jag har skruvat mycket med flyg(bensin)moter samt marindieslar. Där stryker man alltid alufett på tex tändstift samt spridare mm så att de ej sitter så hårt av värmen till nästa gång. Men det är ju lite av överkurs, mer ngt man kan göra om man vill vara noga. En hoj som bara körs på sommaren brukar ju inte ha problem med fastoxiderade stift heller, hur man än gör.
Men jag gillar att använda det. Alupastan minskar även slitaget på tändstiftsgängorna vilket är bra om man som jag gillar att kolla stiften samt ta kompressionsprov när jag gör service och så.
Mvh
Jörgen
Men jag gillar att använda det. Alupastan minskar även slitaget på tändstiftsgängorna vilket är bra om man som jag gillar att kolla stiften samt ta kompressionsprov när jag gör service och så.
Mvh
Jörgen
Jag har hittat NGKs kraschkurs av en slump.
Den var tryckt på INSIDAN av av pappförpackningen
så om man inte river sönder förpackningen hittar man den
inte om man inte kikar in på insidan av förpackningen mha
ett miniperiskop.
En gång tyckte jag att det verkade vara en bra ide att kleta in
tändstiftsgängorna på bilen med aluminiumpasta
(Biltemas), men nu tycker jag att den verkar bli torr och
seg efter ett tag så att stiften går trögare än utan pasta.
(Det är möjligt att jag hade på för mycket, även om jag
inte tyckte det då.) Nu brukar jag se till att gängorna är
rena varje gång jag byter stift istället.