Olika utseende på bromsbelägg

El Torpedo

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
VTR Firestorm
Nyligen beställde jag en uppsättning bromsbelägg till frambromsen. När jag fick beläggen visade det sig att det ena paret hade en skåra i sig medans det andra hade två. Spelar detta någon roll bromsegenskaperna? Det står samma beteckning på förpackningarna.

Bifogat

• IMGP3341 (Medium).JPG
    IMGP3341 (Medium).JPG
    92.6 KB · Visningar: 88
El Torpedo skrev:
Nyligen beställde jag en uppsättning bromsbelägg till frambromsen. När jag fick beläggen visade det sig att det ena paret hade en skåra i sig medans det andra hade två. Spelar detta någon roll bromsegenskaperna? Det står samma beteckning på förpackningarna.

Är ju bara slitagevarnare så det ska väl inte spela någon roll egentligen?

Jo, det låter väl rimligt. Fast jag tycker att det måste finnas någon mer anledning till att de har bytt från en till två skåror (eller om det är från två till en). Det är ju inte så värst mycket svårare att se hur slitna beläggen är med en skåra än med två, förstår du mig?

Helt livsfarligt, hojen kommer att slänga sig åt sidan med två skåror, helt omöjligt att reda ut innan du ligger där! :(

Antagligen så har dom fått för sig att göra om beläggen lite, och du råkade få ett nytt par och ett gammalt par, om det nu är examt samma modell av belägg, dvs samma material i dom? :va Är det samma material så är det bara att montera och se glad ut! :tummenupp Men jag skulle nog störa mig på att dom såg olika ut :rolleyes:

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8