Olika typer av batterier?

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Ska köpa nytt batteri i dagarna och har en fundering. Sökte lite men hittade inget vettigt. Finns det mcbatterier som säljs laddade alltså som bilbatterier? Eller måste man köpa såna som man fyller med syra och sen laddar? Vill köpa ett laddat då det kan vara panik när jag kommer hem att få ut hojen...innan snön förhoppningsvis. :huvet Och vet någon vart man kan köpa dessa om de finns i falukrokarna? :va Kanske fel forumdel men det handlar ju om en retard :yoparty

Ja lite av det kan jag tydligen svara på sådär 5sek senare. :gnissla Shin Yo Gel Batteri YTX9-BS är det jag ska ha. Vet ni om dom är laddade när man köper dom? Och om det finns en återförsäljare för sånna i falun?

Last edited:
Det bästa batteriet är ett naturligt batteri...ta ditt batteri och snurra runt på det tills du uppnår 7,33G så återfår det sin laddning genom kosmoselektrificiering :tummenupp simpelt men lätt:tummenupp

Det bästa batteriet är ett naturligt batteri...ta ditt batteri och snurra runt på det tills du uppnår 7,33G så återfår det sin laddning genom kosmoselektrificiering :tummenupp simpelt men lätt:tummenupp

Ja du verkar ju veta vad du pratar om...får köra på det :confused: Hur brukar du göra för att komma upp i dom g-krafterna? :pannkyss

Biltema, mekonomen, meka.
Någon batterinasare borde väl finnas i Phalun.

Mekonomen finns men hittar inga fina gelbatterier på deras hemsida :va Tror jag satsar på biltema i karlstad om jag hinner innan dom stänger...får höja laddtrycket en bar så kanske det går. Någon som vet om dom säljs laddade? Ska söka lite mer...

Last edited:
Tyckte jag skrev detta nyss men verkar inte som det kom med. Kan nån bekräfta att måtten på ktm 640-04:s batteri är 151 x 87 x 107 (YTX9-BS)?

Mycket möjligt att det är så nu.
Länge sedan som jag köpte batteri på postorder.
Då skickades de utan syra, emedan denna icke fick postas.
Enligt försäljarna var det "bara att knalla in till den lokala batterihandlaren och be dem fylla på".
Så djävla ohyfsat.
Har man en lokal handlare, men väljer att spara ett par tior genom att köpa från en annan, så skall man fan inte komma och tigga hjälp när skiten inte fungerar.

Enligt "Touringbutiken":
YTX9-BS till samtliga 640 utom LC4 Adventure 03 och frammåt, samt LC4 Supermoto 03 och frammåt, som har YTZ10S.

Mycket möjligt att det är så nu.
Länge sedan som jag köpte batteri på postorder.
Då skickades de utan syra, emedan denna icke fick postas.
Enligt försäljarna var det "bara att knalla in till den lokala batterihandlaren och be dem fylla på".
Så djävla ohyfsat.
Har man en lokal handlare, men väljer att spara ett par tior genom att köpa från en annan, så skall man fan inte komma och tigga hjälp när skiten inte fungerar.

Enligt "Touringbutiken":
YTX9-BS till samtliga 640 utom LC4 Adventure 03 och frammåt, samt LC4 Supermoto 03 och frammåt, som har YTZ10S.

Osäker om det är YTZ10S till 640sm 03 och framåt. Nu har jag i alla fall bytt batteri till biltemas gelbatteri nr: 80-816. Det var 1cm högre än det gamla vilket gjorde att två skruvar till några kylflänsar som satt ovanför inte passade men det gick att lösa och sadeln passade ändå. Tack för tipsen.

nån som vet vart jag kan få tag på bra gel mc batteri till min gsxr 600 -98?
tyvärr kan man inte handla på postorder på biltema.

nån annan internet sajt som nån vet om?
batterierna är typ 2-300kr dyrare i affärerna här där jag bor jämfört med på nätet.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back