Olika skinnställ?

Nickeman

Ny medlem
Gick med
21 May 2011
Hoj
Nada
Jag undrar om delbara olika skinnställ kan passa med sina dragkjedjor i varandra eller är jag :huvet.ex Alpinestars byxa st 50 med Berik st 48 osv.......

låter långsökt men annars så är det väl egentligen bara att ta dem till en skräddare eller va dom kallas så borde dom ju kunna ordna det?

Polarn (non-SH member) köpte en Lindstrandsjacka (tror jag) där de skickade med en dragkedja insydd med andra halvan medskickad så man kunde skrädda ihop med det man kände för.

Annars är svaret: vet int

Köpte ett par Arlen Ness byxor och en Berik-jacka, passar perfekt i varandra..

Om jag inte minns fel ska det gå att mixa och matcha Berik, Lindstrands & Arlen Ness som man vill, säkerligen finns det fler märken som har hakat på deras standard

Köpte ett par Arlen Ness byxor och en Berik-jacka, passar perfekt i varandra..

Om jag inte minns fel ska det gå att mixa och matcha Berik, Lindstrands & Arlen Ness som man vill, säkerligen finns det fler märken som har hakat på deras standard
ok det är perfekt när man letar beg:tummenupp har hittat Alpinestars byxa st50 men inte någon jacka,då kan jag söka andra märken oxå:tummenupp

Berik och Arlen Ness går oftast då de från början är samma märke och sys ihop i samma fabrik.
Halvarssons, Lindstrands och Jofama funkar också ihop då det är samma märke i grunden.
De är de enda märkena som jag känner till som har denna "kompabilitet".

Att det däremot skulle gå att koppla ihop t ex en Daniesejacka med Alpinestarsbyxor ställer jag mig HÖGST tveksam till. Då får man gå till skräddaren först...

Berik och Arlen Ness går oftast då de från början är samma märke och sys ihop i samma fabrik.
Halvarssons, Lindstrands och Jofama funkar också ihop då det är samma märke i grunden.
De är de enda märkena som jag känner till som har denna "kompabilitet".

Att det däremot skulle gå att koppla ihop t ex en Daniesejacka med Alpinestarsbyxor ställer jag mig HÖGST tveksam till. Då får man gå till skräddaren först...
super tack för info:),köpte ett par Alpinestar byxa st 50 idag 500kr....bara att leta en jacka st 50 så för väl skräddaren göra resten

Last edited:
super tack för info:),köpte ett par Alpinestar byxa st 50 idag 500kr....bara att leta en jacka st 50 så för väl skräddaren göra resten

Du vet att det kan vara ganska stora storleksskillnader mellan tillverkarna? kan göra det problematiskt att passa in en mindre jacka på ett par större byxor...

Förstår inte varför du vill köpa två olika då en skräddare inte är skitbillig!

Skulle säkert bli billigare om du beställde ett nytt från ex fc-moto!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman