Olika premier beroende på kön kan förbjudas.

Adrian_J skrev:
Det där med lägre lön för kvinnor börjar bli tjatigt...

Varför då? Om det inte är ett problem kan ju du ta samma lön som kvinnorna har?

Adrian_J skrev:
Men oftast jämförs helt olika yrkesgrupper, "kvinnliga" yrken som tex vårdbiträde med "manliga" tex byggnadsarbetare. Naturligtvis måste byggarbetaren tjäna betydligt mer då arbetsmiljön är 1000-faldigt sämre, det är ännu tyngre, krävs utbilning osv osv. Vill kvinnor tjäna mer, bort från det Kommunala verksamhetsområdet...

Sicket jävla BS. Så det är ingen utbildning som krävs för kvinnodominerade yrken? Vilka ska jobba i kommunen då? Vilka ska ta hand om dina barn, dina sjukdomar och din ålderdom?

Coola Ola skrev:
Fast det är ju inte könet i sig som skapar den lägre premien utan individens beteende. Kvinnliga hojförare precis som äldre hojförare eller de som åker glidare är mycket mindre olycksdrabbade. Det är ju det som jämställdhetsivrare (med rätta, jag är en av dem för övrigt) jobbar för, att det är individen och inte könet som ska bedömas. Bara för att det blir en indelning i kön i just det här fallet så är inte indelningen beroende av könet utan bara en följd av att kvinnor är delaktiga i färre olyckor.

hmm.........då borde ju jag får en låg premie för jag har aldrig vurpat eller fått hojen stulen. Eller för den delen aldrig någonsin i mitt liv varit i kontakt med f-bolag (utom varje månad vid inbetalningen)

MEN KNAPPAST= 19000 per halvår är min dom

Kikka skrev:
Det där med frisören har jag alltid undrat över. Har haft alla möjliga längder på håret från rakat till hår till midjan, men har alltid fått betala "tjejpris" när jag varit och klippt mig. Alltså kan det inte bero på längden på håret. Vi tjejer är väl jobbigare kunder eller nåt? :dummer

Det är väl lika jobbigt att klippa av ett långt hårstrå som ett kort. Det krävs ju lika många klipp :rolleyes:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti