Olika Motarder...

gringo

polkarettski
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Lägergatan
Hoj
450 fyrsmäll
Hallo på er!

Tänkte fråga er rutinerade motardvandaler vad det är för skillnad på de olika modellerna. Körglädje, service rubbet!
De modeller som jag mest är intreserad av är väl Honda xr650, Husa 650 och ktm lc4

///gringo - kanske blivande motardvandal..
 
gringo skrev:
Hallo på er!

Tänkte fråga er rutinerade motardvandaler vad det är för skillnad på de olika modellerna. Körglädje, service rubbet!
De modeller som jag mest är intreserad av är väl Honda xr650, Husa 650 och ktm lc4

///gringo - kanske blivande motardvandal..


Husaberg är mer racing vilket betyder mer service.

Honda XR 650 och KTM 640 är inte lika hårt trimmade och fodrar inte lika mycket service.

Det finns nog tjugo trådar om likheter och skillnader på olika Super Moto fabrikat, sök och du skall finna!
 
Det var inte lite olika hojar du var intresserad av.......kan man jämföra
volvo=enkel driftsäker kan busa med men inte så lätt o smidig=XR 650
BMW=lättare snabbare enklare att "känna" vägen lite mer service=KTM
Mitsubichi Evo 6=RACING mkt service mkt roligt inget att pendla med= Husa 650

SÅ jag tycker inte man kan jämföra dessa.......fundera vad du skall ha den till :tummenupp
 
Yamaha TTR600, duger inte den till att göra motard av?
Eller är den för slö o tung?
 
jag är toknöjd med min hoj, visst vore det kul med en lättare hoj, men man vill ju även kunna frakta arslet en bit på landsvägen.

xr650r och lc4 är väl inte som att jämföra volvo vs bmw, kanske mer mercedes vs bmw.

jag provade en lc4 01a förra året och jag tyckte inte att den var lika stabil som en xr650r,

sedan verkar kvalliteten vara bättre på honda än på ktm, men nu får man väl spö så det ryker om det :gnissla .dock är honda mucho dyrare på reservdelar
 
"Om man jämför med brudar så är Hondan den där snälla,
ärliga, söta med några extrakilon som man alltid kan lita på och
gifter sig med om man är klok och Husabergaren är superbaben du
måste fjäska för dagligen och ändå kommer hon med största säkerhet
göra slut inom några månader."

:hihi
 
Leffe skrev:
"Om man jämför med brudar så är Hondan den där snälla,
ärliga, söta med några extrakilon som man alltid kan lita på och
gifter sig med om man är klok och Husabergaren är superbaben du
måste fjäska för dagligen och ändå kommer hon med största säkerhet
göra slut inom några månader."

:hihi

:rofl
 
CRF450 är som den där flickvännen som kommer dumpa dig efter ett par månader... :lol

Det är i grund och botten en Cross, så den kräver lite service. Och så gillar den inte konstant gas några längre sträcker. Var något med smörjningen.


Igentligen är det rätt enkelt.

Ju extremare hojen är (vikt konta antal hästar / cc) desto mer service kräver de.
:)
 
Leffe skrev:
"Om man jämför med brudar så är Hondan den där snälla,
ärliga, söta med några extrakilon som man alltid kan lita på och
gifter sig med om man är klok och Husabergaren är superbaben du
måste fjäska för dagligen och ändå kommer hon med största säkerhet
göra slut inom några månader."

:hihi
:banana ASG :banana
Bättre kunde det inte beskrivas..... :Bugar
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top