Olika modeller R1

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Hej

Nu börjar suget efter ny hoj komma tillbaka en månad efter stölden av den förra.

Är lite sugen på en R1á nu men är det något att ha? har tänkt mig 2004-2006 eller 2007-2008. Är det stor skillnad på dem?

Har haft K6 och cbr 1000rr -08 innan. Kommer jag tycka den är slö?

Tycker ju att 2004-2006 är den snyggaste av dem. De nyare ser så jäkla plastiga ut med den där heltäckande köttiga sidokåpan..

Men gissningsvis så är 2007-2008 mer lättkörda. (Tyckte 09:an var rejält mer lättkörd än min, som jag tycker känns ganska klumpig mot modernare maskiner).

edit: bäst att skriva att jag vet att den inte är "heltäckande".. men nånting med den gör att den ser tjock ut.

kan inte svara på om just DU kommer att tycka R1:an e slö.

men OM du väljer R1, så välj INTE 07.. 04-06 i stora drag samma hoj (bortsett från att 06 har +3 hk & 20 mm längre sving)

men 07 hade problem med smörjningen av vevaxel & vet flera som rasat. detta var åtgärdat till 08

Min 07a va rätt trött på botten. 09an ser tjocka ut med orginal burkar, ser förjävliga ut =)

Ursäkta om jag lånar tråden lite.
Är själv inne på att köpa en R1 -99 att köra bana med. Vilka årsm är samma som -99? Tänkte mest på när man ska leta delar

Tycker ju att 2004-2006 är den snyggaste av dem. De nyare ser så jäkla plastiga ut med den där heltäckande köttiga sidokåpan..

Håller med om den modellen faktiskt är snyggast!

kan inte svara på om just DU kommer att tycka R1:an e slö.

men OM du väljer R1, så välj INTE 07.. 04-06 i stora drag samma hoj (bortsett från att 06 har +3 hk & 20 mm längre sving)

men 07 hade problem med smörjningen av vevaxel & vet flera som rasat. detta var åtgärdat till 08

Ok tack för den inputen, det väger mot en -04-06 känns det som.

Last edited:
07-08 är ju ändå ganska lik 04-06. Tycker dock 09+ ser "tummen ner" ut.. 07-08 är sötast! :tummenupp

Ursäkta om jag lånar tråden lite.
Är själv inne på att köpa en R1 -99 att köra bana med. Vilka årsm är samma som -99? Tänkte mest på när man ska leta delar

-98 o -99 är samma, det mesta är likt även -00 o -01. Till och med mycket som är likt på -02-03 också. :tummenupp

Terror nu är jag inne på en Ninja istället:-) provade -06 igår och den gick riktigt bra men jäklar vad lågt styret var! Idag provade jag -08án och den var ju såklart ännu bättre. Faktiskt betydligt större leende på läpparna med den. Vad gör man? jag tänkte ju hålla lite budget den här gången men då ska man fa.... inte prova nyare hojar. Jag hade ju glömt hur bra cbrén var:-)

Back