Olika Huvudmunstycken...?

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
När jag tittar på sprängskisser på mina förgasare, så star det så här i artikellistan:

17-1: JET MAIN #105 H
[LH,RH] 474481-001 Enter 0-99 $6.26
17-2: JET MAIN
[ML,MR] 474493-001 Enter 0-99 $6.14

Innebär det att mittenmunstyckena ska vara annorlunda än de som sitter i yttre förgasarna?:confused:

vissa modeller har så.. har läst på forumet att de beror på att de är varmare i mitten och de behövs lite extra soppa.. om din modell har de kan jag inte svära på :)

edit: 2 late

Aha, men då borde det stå mekhandboken också? Där står det bara 105.

Det stod bara en storlek i Haynes-boken för min Kawa ZXR 750 också, men det var två olika storlekar. Varför det inte stod i boken fattade jag aldrig.

Hur tusan ska man ta reda på originalkonfigurationen då? Det satt bara 105 i, men den är ju 15 år gammal, så det kan ju mycket väl vara bytt...

Ahh, jag hittade infon på http://www.cmsnl.com/suzuki-gsx750-f-katana-1989-1996-usa_model16098/partslist/96605.html.

Original 105 i yttre och 110 i inre.

Det satt bara 105 i, jag stoppade först i 115, men då gick den illa, sen stoppade jag i 110 och öppnade luftfiltret mer och nu går den ganska bra, men den tappar kraft lite här och var i varvtalsregistret.

Nästa jag hade tänkt att göra är att sätta i 108 på alla fyra, men det kanske blir tokigt det med.

Vad tror ni 110 i mitten och 108 i yttre? Kan det motsvara originalkonfigurationen, fast med KN filter och V&H SS 4-1?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back