Oldschool

Ljungkvist

------
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Kungsholmen
Hoj
VORbergare, kz400B2
Tjena! Ny här på forumet men har kört hoj i ca fyra år. Det började med en Ninja som jag serare sålde för att köpa en gammal z1000j från 83 :) Varför?... Jo jag gillade ju att köra den å så men den saknade lite av den där gamla brutala känslan och utseendet.

Nu saknas bara lite garagetid innan jag kan få det där sköna dragracingstuket jag är ute efter :yoparty
 

Bifogat

  • PICT0903_snett.JPG
    PICT0903_snett.JPG
    124.7 KB · Visningar: 171
Helt rätt, våga vägra fjollraketer :tummenupp
 
Jag håller med om att det är skit fräckt med den gammla stilen! Men det brukar normalt sett saknas lite väghållning på hojarna. Sedan så brukar jag lida lite av att jag är lite kort i rocken. En gammel Kawa känns som en buss för mig :(
 
bebbe skrev:
Jag håller med om att det är skit fräckt med den gammla stilen! Men det brukar normalt sett saknas lite väghållning på hojarna. Sedan så brukar jag lida lite av att jag är lite kort i rocken. En gammel Kawa känns som en buss för mig :(

Jo, visst har dom klart sämre väghållning än nya hojar men det ser ut som om Biker66 har löst det problemet på sin :tummenupp Jag har haft lite för många monsterwobbel i höga hastigheter, det är dels därför jag modifierar den lite. Det är ju ingen hoj jag köpte för att köra fort i kurvor med snarare jättefort rakt fram :D

Tror nog inte du skulle ha några problem att köra den eftersom den kommer bli ordentligt sänkt.
 
Last edited:
Jakke skrev:
Jo, visst har dom klart sämre väghållning än nya hojar men det ser ut som om Biker66 har löst det problemet på sin :tummenupp Jag har haft lite för många monsterwobbel i höga hastigheter, det är dels därför jag modifierar den lite. Det är ju ingen hoj jag köpte för att köra fort i kurvor med snarare jättefort rakt fram :D

Tror nog inte du skulle ha några problem att köra den eftersom den kommer bli ordentligt sänkt.

Det skulle vara det med väghållningen då. Jag är lite kurv tokig själv! Men jag gillar som sagt stuket starkt :tummenupp
 
Jakke skrev:
Ja, fan va trista dom är :hihi Vad är det dom försöker dölja med all plast?

eeeh... jaha, då har man skaffat sig en "sån där" med plast i helgen :näsblod Var ute med gammelkawan och var skitnöjd med vinterns uppgraderingar när jag blåser topp-packningen :mad: Funderade på att sätta eld på hojen men sansade mig. Kom hem, tittade lite på blocket och hittade en zx-12r. Ringde killen och köpte den i måndags :tummenupp

Jä..ar va den går!!! :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top