Old School Tattuering i Götet?

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Vem är bäst på det?

Är granne med Bloodwork och de verkar vara bra, men har inte hört så mycket om dem...

Ös på med tips nu! :)

Har sett mycket "old school" som varit bra från den där i Olskroken....om samma är kvar!?

Kapar lite för jag är ute efter vem som är bäst på trad japanskt Koi/drake/fenix etc.

Har sett mycket "old school" som varit bra från den där i Olskroken....om samma är kvar!?

Kapar lite för jag är ute efter vem som är bäst på trad japanskt Koi/drake/fenix etc.

Kusinen fick en jävligt snygg halvarm med Drake och Fenix av en dansk snubbe hos Heidi Hay (stavning?). Kommer inte ihåg namnet men kan kolla upp det...

Kusinen fick en jävligt snygg halvarm med Drake och Fenix av en dansk snubbe hos Heidi Hay (stavning?). Kommer inte ihåg namnet men kan kolla upp det...

Tänkte också Heidi först....boka nu tatuera om tre år! :D Kolla gärna iaf!
Stina i Ystad gillar jag skarpt, eyescream tattoo. Har länge velat ha en gjord av henne fast även där är det fullbokat....
Det var hon som gadda Kitty Jutbrink i direktsändning när dom var inlåsta....

Tänkte också Heidi först....boka nu tatuera om tre år! :D Kolla gärna iaf!
Stina i Ystad gillar jag skarpt, eyescream tattoo. Har länge velat ha en gjord av henne fast även där är det fullbokat....
Det var hon som gadda Kitty Jutbrink i direktsändning när dom var inlåsta....

Dansken var rätt ny hos Heidi så väntetiden var inte alls lång, vet dock inte hur det är nu 1 år senare :va

Sibban på REB TA2 på Sveagatan.
De jag sätt som han har gjort e schyssta.

Jag har hørt att just dem ska vara jætte duktiga! Hade dessutom dem som kunder nær jag jobbade på gatukøket dær och dem ær jætte trevliga bægge två :)

Annars ær ju faktiskt vår kære Pinky`s Bror tatuerare i mølndal, så varfør inte testa dem? Jag tror det ær den hær om jag inte ær helt ute och cyklar... jag har vart dær en gång och kikat nær de høll på och byggde/renoverade.

Man brukar få tid inom någon månad, så innan våren har du den garanterat :tummenupp

Vad är det för motiv du funderar på?

Låter lovande.

Det är min morfars gadd jag ska göra.
En klassik dolk som går "igenom" huden med en orm som kringlar sig runt...

Star Tattoo
031-849717
Övre Olskroksgatan 12
416 67 GÖTEBORG

Gjorde min gadd där. bra kille :)

Gå hit till Ulrik winther storebrodern av bloodwork bröderna men som kör under eget namn inne på gården i samma hus som bloodwork ligger.
Han är helt klart bäst på custom orientaliska tatueringar!

http://www.rsgraphix.net/:yoparty

Sen är det helt klart värt att ge grabbarna på Bring it on tattoos uppe vid myntensgata olskroken! Demon & Co är duktiga allihop. Johan och demon är väl bäst på oldschool där vad jag vet. Men får du tid hos Sibban så ta den han är grymt säker på oldschool. Posta bild när du är klar! :tummenupp

Last edited:
Dum fråga från en som inte är tatuerad. vad är "Oldschool tatureing"?

Är det sånt som inkaindianerna höll på med, med ett tillslipat ben som de hamrade på tatueringar med?

Nä, seriöst, vad är det för motiv man menar med just oldschool?

Dum fråga från en som inte är tatuerad. vad är "Oldschool tatureing"?

Är det sånt som inkaindianerna höll på med, med ett tillslipat ben som de hamrade på tatueringar med?

Nä, seriöst, vad är det för motiv man menar med just oldschool?

Nah, mer klassiska "sjömans" tatueringar, finns många olika stilar där nordamerika har en. Skulle väl vilja säga runt 50-talet....ungefär. Klassiska pinuppor...dolk som nämnts...dödskalle med rosor etc. etc.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien