Olagligt?

aciid

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Aprilia 125 Tuono -05
Tjo.

Är ny infon 'MC världen', håller på och tar körkort nu för A med begränsning. Min fråga är då som följande; Om jag trimmar min Honda CBR till 25kw(som är tillåtet för det körkortet jag tar), är det olagligt?

Tack på förhand.

Tjo.

Är ny infon 'MC världen', håller på och tar körkort nu för A med begränsning. Min fråga är då som följande; Om jag trimmar min Honda CBR till 25kw(som är tillåtet för det körkortet jag tar), är det olagligt?

Tack på förhand.

Är inte fordonet typbesiktigat för 25kw är det olagligt att framföra det efter trimning, ja.

nej, det tror jag inte. men det blir dyrt ca 35 häst = 25kw

just det, måste typas om

Men om jag reggar om den som en 25kw och samma med försäkringen alltså, då BORDE det ju inte vara olagligt tycker man? Någon som vet säkert? Eller ska man helt enkelt ta och ringa ner till vägverket?

Det är väl när du tar bort strypningen (fast den står reggad på 25kw) som det blir olagligt. Fast det är väl bara när man kör omkull ordentligt det blir strul med f-bolaget.

Det är väl när du tar bort strypningen (fast den står reggad på 25kw) som det blir olagligt. Fast det är väl bara när man kör omkull ordentligt det blir strul med f-bolaget.

nu ska jag leka smart, jag tror du är helt ute & cyklar, frågan nu gäller förmodligen en cbr 125cc som han vill få upp ett snäpp :arsele

till själva registreringen & trimmningen, dåe det är 4takt md så pass liten cc så blir det dyyyrt :gnissla

Det går bara helt enkelt inte att få den effekten i den hojen. Inte som du kommer betala för iaf.

Jao men annars, är det lagligt att trimma den till exempelvis 15kw+, regga om den och ny försäkring, jag menar är det lagligt att göra så?

Last edited:
Jao men annars, är det lagligt att trimma den till exempelvis 15kw+, regga om den och ny försäkring, jag menar är det lagligt att göra så?

sälj den istället och köp en 600cc som e strypt till 25kw...blir billigare och roligare...

Vet att det också går, men jag undrar om det är lagligt endå :tungan
Och en 600cc kostar lite mer :(

eftersom ingen vill svar på din fråga :

JA , de e hur lagligt som helst att registrera om din hojj från 11 till högre effekt, men den måste som sagt gå igenom en registreringsbesiktning först.

eftersom ingen vill svar på din fråga :

JA , de e hur lagligt som helst att registrera om din hojj från 11 till högre effekt, men den måste som sagt gå igenom en registreringsbesiktning först.
Det får man väl inte, hojen är ju helfordonsgodkänd, då får man ju inte byta nånting på hojen.

Tjo.

Tack på förhand.

125:or är ofta för lätta för att passera som mellanhojar vid 34 hk. Du måste hålla ett visst vikt:effekt-förhållande. Dock bör det i teorin funka att trimma upp den till den till den av tjänstevikten givna maxeffekten (vilket kan bli 18-22 kW eller nåt liknande beroende på vad din hoj väger).

får ej vara mer än 0,16kw / kilo också.

/Blom

Du hann före med en minut :gnissla

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT