Ola Lindholm (känd från wildkids)

På vilket sätt tycker du?

Han har sagt en hel del saker som varit rena osanningar (kanske bara pressfiske). Han är ju närmast känd för det bland journalister. ;) Ta bara när han kläckte ur sig att han var överstepräst i svenska satanistkyrkan. :D

Orsaken att det blir så här i Olas fall är ju säkerligen kopplat till att han jobbat för en statlig tv-kanal. Då är man nästa lika förknippad med staten som politiker, och harmen vet då inga gränser.

Man kan ju komma ihåg alla artiklar och debattprogram där tex Alexander Bard kritiserat den svenska knarkedebatten (bland annat för att den saknar skillnad på bruk och missbruk), och där Alexander därtill öppet erkänt att han flera ggr provat olika droger, ja tom vilka, ocg gett sin bild av deras för- och nackdelar. Här är det ingen tidning som hudflänger.

Åas är ju Alexander ganska slängd i käften relativt Ola, så det kan nog också bidra till att media drar sig för att försöka, inget mjukt mål att ge sig på.

Men Alexander har ju helt rätt i det fallet, svensk drogpolitik har länge behövt en rejäl uppdatering.
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/nu-rasar-grunden-for-svensk-drogpolitik
Bard ska ha en eloge för att han står för vad han tycker, han förtjänar inte att jämföras med en sån fjant som Ola.

Det är inte på något sätt unikt för Sverige, åk ut i världen och kolla.
Skvallerpressen i England är dessutom snäppet värre än den i Sverige.

Anledningen till att folk tycker det är intressant ligger i det mänskliga psyket, så det finns inte mycket att göra åt saken.

Vill man klara sig undan får man helt enkelt vara en person som folk inte har något intresse att snacka skit om. Det är inte Ola, han är lätt att snacka skit om, han gör en miss, vägrar stå för den, sen blir allting överdrivet och exploaterat.

Precis så fungerar det i skolan och på arbetsplatser också, exakt likadant.

Så om vi sammanfattar det hela så håller mänskligheten på att förfalla, ty det läggs energi på en sådan här skitsak, som dessutom exploateras för att fördumma människor ytterligare.

Min poäng ligger i att det tydligen finns så många personer som finner detta intressant att det är värt att slänga upp på nyheterna och debattprogram. DET i sig är skrämmande.

Pricken över i:et kommer då denna helt menlösa hetsjakt försvaras av att det beror på det mänskliga psyket...

Anders Behring Breivik som gick bärsärkargång på Utöya i somras har ju också ett mänskligt psyke, men trots detta så går det ju inte att försvara hans handlingar för det.

Kanske är jag som är dum i huvudet, men om merparten av samhället sitter hemma med stora ögon och knutna nävar över det som har hänt så kan jag lika gärna lägga mig ner och dö nu.

Det lilla hopp som fanns kvar om att mänskligheten ska vidareutvecklas i framtiden försvann just likt en fis i vinden.

cola ola sa i början att han absolut inte hade tagit nåt.men nu har han nu det å väljer att inte bäretta nåt, nåt jävla skummt e det.

Så om vi sammanfattar det hela så håller mänskligheten på att förfalla, ty det läggs energi på en sådan här skitsak

Det kanske är just därför som människor är så intresserade av så triviala saker som vilken dokusåpa-skådis begår grova brott eller vilken programledare som snortar kola?
Bara en tanke, människor blir avtrubbade men en del blundar säkert för allvarliga saker och tycker det här är alldeles lagom nyheter :gnissla

Eller så är det som vanligt, folk är dumma i huvudet helt enkelt. Alla.

Så om vi sammanfattar det hela så håller mänskligheten på att förfalla, ty det läggs energi på en sådan här skitsak, som dessutom exploateras för att fördumma människor ytterligare.

Min poäng ligger i att det tydligen finns så många personer som finner detta intressant att det är värt att slänga upp på nyheterna och debattprogram. DET i sig är skrämmande.

Pricken över i:et kommer då denna helt menlösa hetsjakt försvaras av att det beror på det mänskliga psyket...

Don't kill the messenger, jag försvarar inte hetsjakten, jag försöker förklara varför den sker. Ska man kunna förändra någonting måste man förstå varför det sker.

Vi kan inte ändra på att människor kommer tycka att sådant är intressant. Det vi kan göra är att upplysa människor om vad som händer när man exploaterar andra människors privatliv, så att människor förstår hur det påverkar.

Eller exempelvis införa vis censur när det gäller människors privatliv, jag skulle faktiskt ställa mig positiv till en sådan lag. Allt i lagen är tolkningar, alltså kan man också införa en lag där rätten får tolka vad som är över gränsen på vad som får skrivas i tidningar om andras privatliv.

Löjligt av Ola Lindholm att inte stå för vad han gjort. Anfall är bästa försvar när drevet går.

Löjligt av media att älta en sån här grej.

Löjligt av svensson i stugorna att bry sej.
Haha, han verkar vara lite lost tyvärr.

Har man kokainrester i kroppen så har man ju tagit kokain, klart det kan vara ett misstag man inser i efterhand, men han måste ju ändå på något sätt valt att ta kokain... stå för det och lägg det bakom dig så hade media inte haft så mycket att greppa, vrida, vinkla och njuta utav...
Fast det där är jag inte säker på.
Nu vet inte jag vilket test ordningsmakten använder sej av för kokain, men oftast reagerar de kemiskt inte med drogen i sej utan nedbrytningsprodukter av drogen. Problemet då är att det finns ett oändligt antal kemiska ämnen som kan ge samma nedbrytningsprodukter eftersom kroppens metabolism har ett begränsat antal standardreaktioner som ämnen utsätts för.
T.ex. har jag för mej att någon som tagit efedrin eller fenylpropanolamin testar positivt för amfetamin, även om han/hon aldrig tagit just det.

Men Alexander har ju helt rätt i det fallet, svensk drogpolitik har länge behövt en rejäl uppdatering.
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/nu-rasar-grunden-for-svensk-drogpolitik
Bard ska ha en eloge för att han står för vad han tycker, han förtjänar inte att jämföras med en sån fjant som Ola.

Det håller jag med om, och jag jämförde inte Barden med Olas person, jag jämförde reaktionerna. Att vara programledare i statlig TV-kanal implicerar en hel del.

Han har sagt en hel del saker som varit rena osanningar (kanske bara pressfiske). Han är ju närmast känd för det bland journalister. ;) Ta bara när han kläckte ur sig att han var överstepräst i svenska satanistkyrkan. :D

Mina intryck av Bard, både vid diskuterande irl och hans debattinlägg mm, är så långt från mytoman man kan komma. Snarare dess motpol.

Om du nu menar den populära tolkningen av mytoman: ngn med förhöjd självbild, gärna parad med dålig självkänsla. En person som tillskriver sig erfarenheter och egenskaper denne inte innehar i syfte att nå uppmärksamhet

Men vi har väl olika uppfattning helt enkelt. Jag håller inte med om alla hans åsikter, men i mina ögon är han en skärpt person som ofta tänker ett steg längre, och inte bryr sig om vad som är pk.

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xsdyqGOU4os

Mina intryck av Bard, både vid diskuterande irl och hans debattinlägg mm, är så långt från mytoman man kan komma. Snarare dess motpol.

Om du nu menar den populära tolkningen av mytoman: ngn med förhöjd självbild, gärna parad med dålig självkänsla. En person som tillskriver sig erfarenheter och egenskaper denne inte innehar i syfte att nå uppmärksamhet

Men vi har väl olika uppfattning helt enkelt. Jag håller inte med om alla hans åsikter, men i mina ögon är han en skärpt person som ofta tänker ett steg längre, och inte bryr sig om vad som är pk.

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xsdyqGOU4os

Jag har aldrig träffat token personligen, så min uppfattning är bara byggd på offentliga uttalanden som han gjort. Helt klart är han en skärpt person, men han far med regelrätta osanningar också. Med mytoman menar jag någon som inte kan låta bli att ljuga, eller någon som tror på sina egna lögner. Och med lite av en mytoman menar jag att han säger saker som inte är sanna, ofta i vad som verkar vara i syftet att få rampljuset på sig. Vilket känns lite onödigt i hans fall eftersom att han är en rätt spektakulär person bara som han är.
Nu följer jag inte kändisar speciellt väl (vet inte ens namnen på artisterna i banden jag lyssnar på någorlunda frekvent, än mindre något om deras sociala status eller privatliv), så jag kan inte rabbla upp några exempel, förutom just det ganska roliga uttalandet om den svenska satanistkyrkan men vet att han gjort det fler gånger.

Jag har aldrig träffat token personligen, så min uppfattning är bara byggd på offentliga uttalanden som han gjort. Helt klart är han en skärpt person, men han far med regelrätta osanningar också. Med mytoman menar jag någon som inte kan låta bli att ljuga, eller någon som tror på sina egna lögner. Och med lite av en mytoman menar jag att han säger saker som inte är sanna, ofta i vad som verkar vara i syftet att få rampljuset på sig. Vilket känns lite onödigt i hans fall eftersom att han är en rätt spektakulär person bara som han är.
Nu följer jag inte kändisar speciellt väl (vet inte ens namnen på artisterna i banden jag lyssnar på någorlunda frekvent, än mindre något om deras sociala status eller privatliv), så jag kan inte rabbla upp några exempel, förutom just det ganska roliga uttalandet om den svenska satanistkyrkan men vet att han gjort det fler gånger.

Jag har heller ingen koll på kändisar och läser inte skvallerspress eller tittar på dokusåpor.

Men om vi tar ett hypotetiskt exempel. Ponera att en person vill reta upp och driva med svenska kyrkan, måhända för dess dåtida (80-talet) hållning i homofrågor (homosexulla hamnar i helvetet) , samt i samma veva driva med just skvallerpressen. Vad vore då det mest geniala i form av provokation?

Ovanstående var bara en fri och spontan hypotes från min sida.

Men det var ett exempel på hur man ofta får tänka ett steg längre för att förstå Bard.

Men jag ska villigt erkänna att ibland hänger ej heller jag med.

Last edited:
Jäklar vad Ola hade myror i brallorna under intervjun. Nervös eller drogrelaterat?

Last edited:
Han verkar ju bäng fortfarande. Vilken jävla svamphjärna..

Jag blir faen arg när "ÖH"-människor är talare

Jag har heller ingen koll på kändisar och läser inte skvallerspress eller tittar på dokusåpor.

Men om vi tar ett hypotetiskt exempel. Ponera att en person vill reta upp och driva med svenska kyrkan, måhända för dess dåtida (80-talet) hållning i homofrågor (homosexulla hamnar i helvetet) , samt i samma veva driva med just skvallerpressen. Vad vore då det mest geniala i form av provokation?

Ovanstående var bara en fri och spontan hypotes från min sida.

Men det var ett exempel på hur man ofta får tänka ett steg längre för att förstå Bard.

Men jag ska villigt erkänna att ibland hänger ej heller jag med.

Det är ju sant iofs. :) Gör mig själv skyldig till att säga dumheter bara för att provocera fram en debatt emellanåt. :) Tack för ett färskt perspektiv på saken.

Det håller jag med om, och jag jämförde inte Barden med Olas person, jag jämförde reaktionerna. Att vara programledare i statlig TV-kanal implicerar en hel del.

Nej, det va inte menat som kritik åt din kommentar.
Konstigt att det ska va så svårt att ha en vettig jordnära politisk dialog om nåt så viktigt..år 2011.
Om jag får välja är jag är hellre en offentlig person som blir uthängd i pressen än en person på väg ner i ett allvarligt missbruk, medveten om det, men rädd för att söka hjälp pga kriminaliseringen.

Det är något allvarligt fel med vårat "system" när debatten nu handlar om Olas larviga bortförklaringar istället för det som faktiskt spelar roll och är viktigt, dvs att hjälpa dom som faktiskt har problem med droger. Istället för att gå emot allt vad sunt förnuft och logik säger oss och låsa in dom, trycka ner dom ännu mer, få dom att känna sig ännu mer värdelösa bara för att sen släppa ut dom så dom kan begå samma misstag igen.

Jag tycker att det är väldigt viktigt, som Alexander säger, att skilja på bruk och missbruk, oavsett vad det gäller. Kom ihåg att alkohol också är en drog, en ganska tung sådan tom. Men det är en stor skillnad mellan att tex ta ett glas vin till maten då och då och att sitta på en parkbänk mitt på dan i en pöl av sin egen avföring med en spya på magen. Bruk-Missbruk. Alkohol är en socialt accepterad drog enbart av en slump..inte sant?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT