På vilket sätt tycker du?
Han har sagt en hel del saker som varit rena osanningar (kanske bara pressfiske). Han är ju närmast känd för det bland journalister.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
På vilket sätt tycker du?
Orsaken att det blir så här i Olas fall är ju säkerligen kopplat till att han jobbat för en statlig tv-kanal. Då är man nästa lika förknippad med staten som politiker, och harmen vet då inga gränser.
Man kan ju komma ihåg alla artiklar och debattprogram där tex Alexander Bard kritiserat den svenska knarkedebatten (bland annat för att den saknar skillnad på bruk och missbruk), och där Alexander därtill öppet erkänt att han flera ggr provat olika droger, ja tom vilka, ocg gett sin bild av deras för- och nackdelar. Här är det ingen tidning som hudflänger.
Åas är ju Alexander ganska slängd i käften relativt Ola, så det kan nog också bidra till att media drar sig för att försöka, inget mjukt mål att ge sig på.
Det är inte på något sätt unikt för Sverige, åk ut i världen och kolla.
Skvallerpressen i England är dessutom snäppet värre än den i Sverige.
Anledningen till att folk tycker det är intressant ligger i det mänskliga psyket, så det finns inte mycket att göra åt saken.
Vill man klara sig undan får man helt enkelt vara en person som folk inte har något intresse att snacka skit om. Det är inte Ola, han är lätt att snacka skit om, han gör en miss, vägrar stå för den, sen blir allting överdrivet och exploaterat.
Precis så fungerar det i skolan och på arbetsplatser också, exakt likadant.
Så om vi sammanfattar det hela så håller mänskligheten på att förfalla, ty det läggs energi på en sådan här skitsak
Så om vi sammanfattar det hela så håller mänskligheten på att förfalla, ty det läggs energi på en sådan här skitsak, som dessutom exploateras för att fördumma människor ytterligare.
Min poäng ligger i att det tydligen finns så många personer som finner detta intressant att det är värt att slänga upp på nyheterna och debattprogram. DET i sig är skrämmande.
Pricken över i:et kommer då denna helt menlösa hetsjakt försvaras av att det beror på det mänskliga psyket...
Fast det där är jag inte säker på.Haha, han verkar vara lite lost tyvärr.
Har man kokainrester i kroppen så har man ju tagit kokain, klart det kan vara ett misstag man inser i efterhand, men han måste ju ändå på något sätt valt att ta kokain... stå för det och lägg det bakom dig så hade media inte haft så mycket att greppa, vrida, vinkla och njuta utav...
Vilken typ av folk omger dig i ditt arbete?
Men Alexander har ju helt rätt i det fallet, svensk drogpolitik har länge behövt en rejäl uppdatering.
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/nu-rasar-grunden-for-svensk-drogpolitik
Bard ska ha en eloge för att han står för vad han tycker, han förtjänar inte att jämföras med en sån fjant som Ola.
Han har sagt en hel del saker som varit rena osanningar (kanske bara pressfiske). Han är ju närmast känd för det bland journalister.Ta bara när han kläckte ur sig att han var överstepräst i svenska satanistkyrkan.
![]()
Mina intryck av Bard, både vid diskuterande irl och hans debattinlägg mm, är så långt från mytoman man kan komma. Snarare dess motpol.
Om du nu menar den populära tolkningen av mytoman: ngn med förhöjd självbild, gärna parad med dålig självkänsla. En person som tillskriver sig erfarenheter och egenskaper denne inte innehar i syfte att nå uppmärksamhet
Men vi har väl olika uppfattning helt enkelt. Jag håller inte med om alla hans åsikter, men i mina ögon är han en skärpt person som ofta tänker ett steg längre, och inte bryr sig om vad som är pk.
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xsdyqGOU4os
Jag har aldrig träffat token personligen, så min uppfattning är bara byggd på offentliga uttalanden som han gjort. Helt klart är han en skärpt person, men han far med regelrätta osanningar också. Med mytoman menar jag någon som inte kan låta bli att ljuga, eller någon som tror på sina egna lögner. Och med lite av en mytoman menar jag att han säger saker som inte är sanna, ofta i vad som verkar vara i syftet att få rampljuset på sig. Vilket känns lite onödigt i hans fall eftersom att han är en rätt spektakulär person bara som han är.
Nu följer jag inte kändisar speciellt väl (vet inte ens namnen på artisterna i banden jag lyssnar på någorlunda frekvent, än mindre något om deras sociala status eller privatliv), så jag kan inte rabbla upp några exempel, förutom just det ganska roliga uttalandet om den svenska satanistkyrkan men vet att han gjort det fler gånger.
Jag har heller ingen koll på kändisar och läser inte skvallerspress eller tittar på dokusåpor.
Men om vi tar ett hypotetiskt exempel. Ponera att en person vill reta upp och driva med svenska kyrkan, måhända för dess dåtida (80-talet) hållning i homofrågor (homosexulla hamnar i helvetet) , samt i samma veva driva med just skvallerpressen. Vad vore då det mest geniala i form av provokation?
Ovanstående var bara en fri och spontan hypotes från min sida.
Men det var ett exempel på hur man ofta får tänka ett steg längre för att förstå Bard.
Men jag ska villigt erkänna att ibland hänger ej heller jag med.
Det håller jag med om, och jag jämförde inte Barden med Olas person, jag jämförde reaktionerna. Att vara programledare i statlig TV-kanal implicerar en hel del.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |