Olämpliga bilförare !!!

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Olämpliga bilförare !!!

Läs detta inlägg om hur vissa bilförare hanterar stress.

http://www.zatzy.com/showthread.php?t=204468

Skulle det varit mig han körde på så skulle jag nog lacka ur rejält.
Skulle krävas en hel del självkontroll för att inte slita ut föraren ur bilen och slå honom sönder och samman så knappt hans morsan kände igen honom.....

Mycket synd att polisen inte såg det som hände, skulle säkert bli av med kortet ganska så länge plus några laxar i böter.

Medvetet köra på fotgängare ??? :kocko :kocko :kocko

En mogen och god bilförare ska ha överseende med andras fel och brister i trafiken. Nåt sånt står det i körkortsboken, men han var ju tuff med alla polare i bilen.

förstår hans reaktion och handlande på den första som gick över vägen men sen gav han bevis på att han var sjuk i huvet.

snack om att handla först å tänka sen, tänk om den fulla killens knän vek sig åt fel håll när han blev påkörd "ojsan, jag skulle bara putta lite på dig" :kocko

Jag skulle inte köra på någon i det läget men någonstans går gränsen där det blir mycket svårt att inte kliva ut och smälla till personen. IMHO.
Vanligt att folk springer ut i vägen, speciellt fredar o lördagar är det fan hopplöst.

Jag förstår inte det där snacket om att tex springa ut och smälla på honom eller dra ut honom ur bilen och puckla på honom.
Gör ni det ? Är ni som gubben i somras ?

En kompis stannade vid rödljuset då kommer det upp en gubbe bakifrån och försöker slita av honom hjälmen, lyckas få av den halvt och sopar iväg en uppercut och sätter sig sen i bilen.

Och sen funderar jag har ni slagit någon så han fått lov att uppsöka sjukhus ? Och i så fall hur har ni kännt sen ? Vad har ni tänkt under misshandeln ?

Ja nog för att "zebralagen" är ett helt vansinnigt påhitt som gjort självmordskandidater av hälften av städernas fotgängare.
Ger man sig in på raggarunda i stan så får man fan räkna med en och annan full "idiot".
Bilföraren gör inte rätt i ngt avseende, synd bara att inte polisen såg det som inträffade.
Eller för den delen att "fyllot" hade en flaska i näven att placera på lämplig blank plåtyta.
Dagens pucko går således till Raggarsvinet i bilen :tummenupp
//Tobbe

Twosaint skrev:
En kompis stannade vid rödljuset då kommer det upp en gubbe bakifrån och försöker slita av honom hjälmen, lyckas få av den halvt och sopar iväg en uppercut och sätter sig sen i bilen.

Hade din kompis gjort något innan? Vad gjorde din kompis efter det då? Berätta gärna lite mer. :)

Hade jag haft grönt och nån full idiot ställer sig framför och börjar vifta så hade jag nog också kört på honom sakta som fan så han inte tar skada. Men det där med att stämpla gasen som han gjorde mot det andra fyllot är ju bara idioti.

tobbeviking skrev:
Ja nog för att "zebralagen" är ett helt vansinnigt påhitt som gjort självmordskandidater av hälften av städernas fotgängare.
Ger man sig in på raggarunda i stan så får man fan räkna med en och annan full "idiot".
Bilföraren gör inte rätt i ngt avseende, synd bara att inte polisen såg det som inträffade.
Eller för den delen att "fyllot" hade en flaska i näven att placera på lämplig blank plåtyta.
Dagens pucko går således till Raggarsvinet i bilen :tummenupp
//Tobbe

"zebralagen" gäller inte på övergångställe reglerade med ljus, så vad gjorde människorna stillastående mitt i korsningen? Filosoferade?

Det här problemet med folk springandes i körbana är mycket irriterande och det händer dagligen och då är det inte några berusade personer.

P-E skrev:
Hade din kompis gjort något innan? Vad gjorde din kompis efter det då? Berätta gärna lite mer. :)

Ja dom hade kört på baktofflan, minns inte om dom körde om honom på tofflan eller, tror han stod vid en korsning och tyckte att dom körde som idioter. Om jag inte minns helt fel så tutade han och gestikulerade i bilen åt dom och skrek i bilen. Dom vände sig fram typ ryckte på axlarna åt varandra, tror dom varvade hojarna lite oxå. Det var då han kom fram och smällde på honom, han vart så jävla snopen samtidigt så stod det saker runtom han skulle rammla mot, i efterhand så var ju frågan om gubben hade blivit betalningsskyldig om han tippat mot nån ? antar det men man tänker nog inte så. Jag vill minnas att dom körde efter gubben och hade nåt snack med honom.

Bifogat

• cpgubben.JPG
    cpgubben.JPG
    27.5 KB · Visningar: 126
Last edited:
Okej, fick han någon stor skada på sig själv? En uppercut mot käken kan gå illa, tänderna kan ju pajja. Fattade det som han ramlade av smällen, satt han på hojen då? I så fall blev det skador på hojen?

Finns ju sånna som snetänder ibland. Tänkte gud vad skön när man har hoj ingen som tjaffsar. men jag hade fel, att folk försöker slita av hjälmen och slå en var något nytt.

Last edited:
Thundercat skrev:
Så om nån stannar mitt på ett övergångsställe så är det rätt att köra över honom? :näsblod

Han stod väl framför bilen och var ett as och han rullade väl mot han och puttade till han lite som jag förstod det och det skulle jag också gjort

Men att det finns mycket mongon som går lösa är bra att tänka på innan man börjar bråka i trafiken. Jag tror jag har blivit påkörd 5-6 gånger på jobbet av rent jävulskap. Varje gång det hänt har jag ignorerat dessa tragiska människor. Man vet ju inte hur det slutar, vissa drar sig ju inte för nånting.

Värsta gången är på essingeleden, det rullar kanske i 50, bilen bakom mig har verkligen ansträngt sig för att inte låta mig köra om honom, sen tutar han o kör han på bakhjulet. Naturligtvis kör han inte på så jag ramlar men det studsar till.

Robban W skrev:
Värsta gången är på essingeleden, det rullar kanske i 50, bilen bakom mig har verkligen ansträngt sig för att inte låta mig köra om honom, sen tutar han o kör han på bakhjulet. Naturligtvis kör han inte på så jag ramlar men det studsar till.

Det är väl därför man har carbon på knogarna på handskarna? Bilplåt är inte så tjock. Lätt att tappa balansen en sån gång och måsta ta mot sig. :D

AluminiumHead skrev:
"zebralagen" gäller inte på övergångställe reglerade med ljus, så vad gjorde människorna stillastående mitt i korsningen? Filosoferade?

Det här problemet med folk springandes i körbana är mycket irriterande och det händer dagligen och då är det inte några berusade personer.
Jag vet att den inte gäller vid ljusreglerad korsning, men det har uppenbarligen inte hindrat gångtrafikanterna att bli "odödliga".
Jag anser att den lagen har skapat en otrolig nonchalans ( stavas?) bland gångtrafikanter. Det var så jag menade.
--------------------------------------------------------------------------
Bara för att ngn är irriterande så kan man inte köra på människan, enklast är bara att vara passiv, jag menar han lär ju inte stå där i trekvart, gör han det får man väl gå ur och flytta på honom då.
Detta fenomen är mig inte okänt då jag själv kör mkt bil både privat och i tjänsten.
Det finns smidigare lösningar än påkörning för detta problem, det är ett som är säkert.
Folk som knallar i vägbanan är inte bowlingkäglor, även om man gärna nyttjat dom som såna ibland.
Frågan är ju om samma kille kör rätt in i ett fordon som fått stopp, bara för att fordonet inte ska stå där?
Sunt förnuft gäller väl ändå?
Killen är ytterst olämplig bakom ratten, inget snack om saken!
Hanterar man inte vardagen i bilen bättre ska man fan inte köra heller.
//Tobbe

sandstream skrev:
Det mest skrämmande är att du ha har besökt zatzy.com :tungan

Jo, det är inte bra :tungan

Jag brukar inte vara på zatzy så mycket men jag har både ett stort MC och bilintresse.

Det tråkiga med zatzy är att alla där är så ANTI-MC...
Måste bero på att de flesta där blir förnedrade av hojarna i trafiken :lol

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...