Okunnig

mike_bike

Långsam
Gick med
9 Aug 2004
Ort
K Kna
Hoj
Inte längre.
Funderar på att köpa en Enduro hoj för lite lek osv. Måste hojen var E reggad för att kunna användas i trafik. Tänkte använda hojen som motard oxå vad gäller helt okunnig i området.....
 
Ja den skall vara E-reg. dessutom måste du ha licens för att kuna försäkra hojen. Leta efter en enduro som redan är registrerad för det är snårigt att få in en hoj som tidigare inte varit med.

å sen var det ju moralen men det tänker jag inte bry mig om :)
 
Ska du köra lagligt måste den vara landsvägsregistrerad för att framföras på väg.
E-reg får framföras på väg till och från tävling/träning utlyst av Svemo.
 
Halloj. Det här har inget me saken att göra=)
Har en fråga här: Skall en honda crf 450 Få ta nån olja, de märks när man tittar om man har kört typ 300km. men de e inte mycket men endå. Har ingen erfarenhet så ja tänkte titta om nån kunde hjälpa mig..
 
30 mil utan att byta låter i överkant? hur ofta byter du oljan på den då? ska väl göras var 5e timme..
 
Dom flesta endurohojar fr runt -01 -02 och yngre är lv-reggade. Köp en sån om kassan räcker.
Enda kruxet är att dom är typade/reggade med löjligt låg effekt, 15 hk eller så.
Ännu har jag inte hört talas om att Bilprovningen bryr sig, men det kan ju komma nya direktiv.

Pga den låga orginaleffekten är försäkringen oftast låg oxå.

E-reg finns ingen anledning att hålla på med, om man inte måste, av nåt skäl.
Dyrare, krångligare och restriktioner i körandet (iaf formellt).
/u
 
Alltså

Köper man en som är nyare än 02 så är de alltså lv reggade....... Och vad rekomenderar ni för hojar...

ulf_lundin skrev:
2622243 Dom flesta endurohojar fr runt -01 -02 och yngre är lv-reggade. Köp en sån om kassan räcker.
Enda kruxet är att dom är typade/reggade med löjligt låg effekt, 15 hk eller så.
Ännu har jag inte hört talas om att Bilprovningen bryr sig, men det kan ju komma nya direktiv.

Pga den låga orginaleffekten är försäkringen oftast låg oxå.

E-reg finns ingen anledning att hålla på med, om man inte måste, av nåt skäl.
Dyrare, krångligare och restriktioner i körandet (iaf formellt).
/u
 
Last edited:
ulf_lundin skrev:
2622375 Du måste givetvis kolla hur den är reggad innan köp.
/u


Precis! Grymt viktigt att kolla bilregistret. Råkade när jag letade hoj själv ut får två stycken säljare på raken som garanterade att hojarna var landsvägsreggade, trots att dom var e-reggade.
 
ulf_lundin skrev:
2622243 Dom flesta endurohojar fr runt -01 -02 och yngre är lv-reggade. Köp en sån om kassan räcker.
Enda kruxet är att dom är typade/reggade med löjligt låg effekt, 15 hk eller så.
Ännu har jag inte hört talas om att Bilprovningen bryr sig, men det kan ju komma nya direktiv.

Pga den låga orginaleffekten är försäkringen oftast låg oxå.

E-reg finns ingen anledning att hålla på med, om man inte måste, av nåt skäl.
Dyrare, krångligare och restriktioner i körandet (iaf formellt).
/u

Har 8kw på min i regbeviset :gnissla
 
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top