Oktan tal till min Honda CBX 600 E

yamahabert

mc turer på yamahan
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
Honda cb 900 1982
Hjälp : om nån kan hjälpa mig vore jag tacksam min mc går bluddrigt o konstigt ( har haft isär förgasaren o blåst rent o allt såg ut att fungera -
munstycken var jag inte på "hade inte mätverktyg för dem " inget skräp syntes i trottelskålen var ren o fin inget svart gegga" nu har jag börjat o undra på om jag har tankat fel oktanval "snål som jag är tar man ju det billigaste mackalternativet" har ni nåt tips så vore jag tacksam sista gången tankade jag 98 på okq8 vilka alternativa mackar skall man välja som har bästa soppan ; behöver ut o tanka min hoj nu så hoppas på ett svar snarast
mvh cbx nordberg :tummenupp

Tja !

Hoppas du gjorde rent munstyckena för det är dom som kan bli igenkorkade.
:mattias

Oktantalet spelar ingen roll på vanliga standardhojar.

cbxnordberg skrev:
2290863 Hjälp : om nån kan hjälpa mig vore jag tacksam min mc går bluddrigt o konstigt ( har haft isär förgasaren o blåst rent o allt såg ut att fungera -
munstycken var jag inte på "hade inte mätverktyg för dem " inget skräp syntes i trottelskålen var ren o fin inget svart gegga" nu har jag börjat o undra på om jag har tankat fel oktanval "snål som jag är tar man ju det billigaste mackalternativet" har ni nåt tips så vore jag tacksam sista gången tankade jag 98 på okq8 vilka alternativa mackar skall man välja som har bästa soppan ; behöver ut o tanka min hoj nu så hoppas på ett svar snarast

tror nog inte det spelar så stor roll vilken mack du väljer faktiskt

Sen så har nog inte att den går dåligt med vilket oktantal heller skulle jag tro.

cbxnordberg skrev:
2290863 Hjälp : om nån kan hjälpa mig vore jag tacksam min mc går bluddrigt o konstigt ( har haft isär förgasaren o blåst rent o allt såg ut att fungera -

Om nu inte din 600 är en stånka borde du väl iaf. ha 2 eller fler förgasare... så om dom nu är rena, är dom ordentligt synkade?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg