sandstream
Guest
Köpte en 5 liters dunk med OKQ8s miljövänliga 2-takts bränsle: Ultima.
Innehåller inget svavel,bly eller bensen.
Är det bra eller anus i min 14E?
Innehåller inget svavel,bly eller bensen.
Är det bra eller anus i min 14E?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pris?sandstream skrev:Köpte en 5 liters dunk med OKQ8s miljövänliga 2-takts bränsle: Ultima.
Innehåller inget svavel,bly eller bensen.
Är det bra eller anus i min 14E?
107:- för 5 liter.Duval skrev:

Japp, den är färdigblandad med 2%.Ninjaboy skrev:Färdigblandat alltså? Låter ju praktiskt men hur många procent olja är det? Är det bara 2% kanske du ska slå i en skvätt olja extra för att komma upp i 3-4% under "inkörningen".
Jag tror många som tävlar kör Aspen bränsle som också är väldigt rent, de kör ju ofta i inomhushallar så det är viktigt. Din soppa låter som något liknande och det är ju bra.
sandstream skrev:107:- för 5 liter.
En liter tvåtakts olja kostade 67:- och det är ju skönt att slippa blanda själv
Den ekonomiska biten skiter jag i, vill bara veta om någon testat Ultima och om det är okej att köra på.
Vill ju inte paja något![]()
De flesta tycker nog att inkörningen är klar när den startat efter alla ryck i snöret.sandstream skrev:Japp, den är färdigblandad med 2%.
Så du tycker att man ska slå i en liten skvätt extra under inkörningen?
Hur lång är inkörningen, ungefär?
Är Akrylat ett annat namn på den sås jag köpt eller finns det en speciell sort som heter Akrylat?GSXR1100R skrev:Jag har kört miljoners varv på OK Q8:as 2% Akrylatsoppa, det funkar hur bra som helst, du behöver inte ha mer än 2%.
Dessutom gillar inte inomhusahallsägaren att du ryker för mycket.
Gul eller röd plastdunk.sandstream skrev:Är Akrylat ett annat namn på den sås jag köpt eller finns det en speciell sort som heter Akrylat?

Gul plastdunkGSXR1100R skrev:Gul eller röd plastdunk.
[/IDIOTLÄGE]|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |