Oklart problem med YZF 426

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Yamaha YZF 426 -01

Idag när jag var ute på isen och körde så märkte jag att motorn baktände och ville lägga av varje gång jag la ner den i vänstersvängarna.

Jag testade att ha den på tomgång och la ner den till vänster utan att något hände.
Jag testade även samma sak fast med lite varv på motorn. Inget hände då heller.

Framåt och åt höger så går den som ett spjut.

Den gick inte allt för bra på tomgången idag heller men det beror nog på att jag har pillat på blandskruven.

Den var fulltankad och gick som en klocka förra helgen.

Några förslag på vad jag kan ha råkat ut för?

får du inga vägledande svar idag ska jag visa denna tråd för svärfar imorgon, han äger 2 stycken 426:or 02:or som han ägt sen dom var nya och mekar med dom själv plus att han är mekaniker i grund å botten, han kan utan att överdriva tamigfan det mesta om denna motor!

hojta till om problemet kvarstår:tummenupp

Det skulle uppskattas något enormt, för det är onekligen ett märkligt problem.

?????

visar honom tråden imorgon så hoppas jag/vi att han vet vad problemet är, skickar dig ett pm ok:)

undrar om det inte är ngt med flottören ,, låter onekligen som att han inte får ngn soppa ,, är ju ingen expert iofs du kan ju skruva bort fuggen o symbolisera de olika lutningarna o se om det läcker

undrar om det inte är ngt med flottören ,, låter onekligen som att han inte får ngn soppa ,, är ju ingen expert iofs du kan ju skruva bort fuggen o symbolisera de olika lutningarna o se om det läcker

Borde den inte bete sig som jag beskrev när jag testade att luta den stillastående då??

Det är lite andra krafter i omlopp när man kör hojen i en kurva än om man står still och lutar den dessutom.

Stirra dig inte blind på förgasarn heller, du kanske har en kabel som har avskavd isolering så att den jordar när du lutar hojen åt vänster?

Kolla så att "pickuppen" vid svänghjulet inte sitter löst.
Råkade ut för det på min och den gick bra ibland för att plötsligt gå som en påse skit !:gnissla

Oh, min idiot. Jag tolkade ditt inlägg som att du var ute och körde...jeje sorry

Det var jag. Isen fungerar hur bra som helst!

Problemet löst.
Dagen efter så fungerade den som en klocka igen.
Tack för svaren!

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey