Okej då startar jag då som jag låvat (sv 650)

Om du inte har allt för ont om cash så kan en sån här funka......:banana
varvräknare.hastighet, trip, shift light.....
http://www.motogadget.com/en/msm.html

msm_pol_01_300.jpg

Vad säger SBP om en sån mätare? Nån som provat?
 
Tack

Okej tak för tipsen. Jag ska försöka med en cykeldator tror jag för jag har ju fått en ide att den ska sänkas ner i lamphuset så man har ju inte så mycket plats då.

Mätaren på bilden ser smutt ut men penga frågan kan var lite stram jag har just skrivit på för en barre nu så det är budget som gäller.

Prövade att pinnstrippa tanken mellan det bruna å creamvita det var visst något man inte kan alls det :tungan
 
el el el

Dessa tarmar som hänger ut:confused: el el el

Vilken tid det tar med el nu har jag äntligen sorterat bort och hittat ett bra gömställe:tummenupp
 

Bifogat

  • Bild0098.jpg
    Bild0098.jpg
    216.3 KB · Visningar: 183
Pinstriping kräver år av övning, inget som görs i en handvändning.
Vet hur du känner dig med elen.. har hållit på flera dagar själv.

Kämpa på!
 
cykeldator

Nästa grej som ska hända på moppen är hastighetsmätare samt nödvändiga varningslampor.

Jag valde en cat eye velo 5 pga att jag har det på hondan (har aldrig trasslat) samt att den nyare har knappen på ovansidan.

Hitta en skitsmutt utan kabel samt med belysning men den gick bara till 109kmh lite lågt. synd!

Varningslampor blir helljus samt blinkersindikator. Har försökt med diod men den tar ju bara ström från ett håll så det blir ju att den bara fungerar på ena sidan:huvet Jag har inte plats för motstånd å sådant.
samt blå diod till helljus lyser ju så starkt att det blir jobbigt för ögonen.

Jag tar nog vanliga lampor om jag hittar något bra

Cykeldatorn ska nu (när posten har lev den) sänkas ner i lamphuset hoppas den får plats och att den inte kommer så nära reflektorn så den smälter hihi. skickar bilder på det nästa gång
 
då har jag gjort lite till

Då har jag gjort lite till sänkt ner en velo 5 som blev en velo 8 vid lev (Dom lag nog ner fel. Bra då kan jag mäta kalorieförlusten med :D)

Bilder frän insidan av lamphuset samt utsidan.
 

Bifogat

  • Bild0111.jpg
    Bild0111.jpg
    231.3 KB · Visningar: 287
  • Bild0112.jpg
    Bild0112.jpg
    177.1 KB · Visningar: 195
mer

PÅ föregående bild er man heljus samt blinkers indikatorlampor som jag satt i hålen efter det raka fighterrodret. Var okej tycker jag:tummenupp.

Här ar en bild på hur sadeln ev. kommer att se ut:confused: förmodligen tills lacken blir sprutad serriöst i alla fall.
 

Bifogat

  • Bild0122.jpg
    Bild0122.jpg
    209.3 KB · Visningar: 185
bild

Här är lite bilder på hur den ser ut idag dock innan sadeln kom på så lite fantasi nu.

Har tyvär inte blivit så mycket gjort på hojen. Bilen har gått varm så var tvungen att byta toppackning för den läckt in glykol sen small främre vevaxelpackningen så efter det bakre :huvet Å nu orkar jag inte mer för det är så dåliga ringar i den så det är inte vär det. Som ett avgasrör ur vevhusventilationen:gnissla Det kanske är någon som har en sjyst B20 liggandes bytes mot "nästan färdig caferacer" hahah kanske en annan cool bil:D

Här ser ni ju bakljuset/blinkers/skyltbelysning var ju okej eller?
 

Bifogat

  • IMGP5064.jpg
    IMGP5064.jpg
    221.6 KB · Visningar: 368
  • IMGP5062.jpg
    IMGP5062.jpg
    241.1 KB · Visningar: 507
  • IMGP5057.jpg
    IMGP5057.jpg
    227.5 KB · Visningar: 340
vilket sju helsikes jobb, fan impad:yoparty men en sak är fel...fääääärgen varför den där gräsliga färgen??????:gnissla
 
va

vilket sju helsikes jobb, fan impad:yoparty men en sak är fel...fääääärgen varför den där gräsliga färgen??????:gnissla


:D Hahha Den är ju lattebrun och gräddvit det är ju en CAFEracer ju!

Vad tycker du att den ska vara då?

(Den är än så länge bara provsprutad väldigt matt med i verkligheten)
 
Hej! Kul bygge! Skulle du kunna mäta hur långa dina hundben är? Centrum -centrum mellan bultarna. Har en SV 650-01 som jag bygger på men tror den är sänkt.
 
:D Hahha Den är ju lattebrun och gräddvit det är ju en CAFEracer ju!

Vad tycker du att den ska vara då?

(Den är än så länge bara provsprutad väldigt matt med i verkligheten)

hahahaha caferacer ja...den bruna färgen gillar jag inte alls hellre en mörkare brun mer åt kaffehållet och gräddvita behöver då bli lite mer lattefärgat så det inte blir sån skarp kontrast. :)

annars skulle jag hellre se den med nån parisierblå/cobolt , mattsvart eller kadmiumrött. smaragdgrönt är schysst också:)

en annan färg jag gillar är en mörk färg som ser ut som svart men som i solen är mörk plommonlila, så jäkla snyggt med skiftningen.
 
Last edited:
Håller med om att allt ser bra ut förutom färgen. Kunde aldrig tro att man kunde göra något snyggt av dom gamla SVarna :)
 
Det är första gången någonsin jag säger detta. Ever!
Men, fan va snygg Sv !
Det gjorde du riktigt bra.

Sv orginal är en av världens fulaste hojar. Det är lite som att sminka en gris när folk ska fixa till sina Sv. Men du lyckades bra! thumbs up
 
Läckert!

Med tanke på arbetet du lagt ner och formerna du fått fram så tycker jag VERKLIGEN att du ska plöja ner lite lite lite mer pengar och lite lite mer energi! (Tolka det inte fel nu, jag tycker hojen är skitläcker!)

Det jag menar är att du inte ska slutföra hojen pronto bara för att April närmar sig. Vad gör det om hojen blir klar i Maj - Juni istället medans den i gengäld blir skitgrym?

D.vs när du är ""färdigbyggd"" med allting, avgassystem o.sv o.sv river du ner hojen. Lämnar sving, ram, fälgar, gaffelkronor, avgasfästen?? o.sv o.sv på pulverlack.

Kostnaden behöver inte bli så hemsk, men du kommer få en cykel som är DIN egen och 100 gånger grymmare!

Tro mig, skillnad är otrolig.
 
Faan har missat lite här ser jag.
Den blir ju riktigt schyst gillar speciellt färgsättningen, däremot så klurar jag på ifall inte en baybyblå rand skulle va snygg emellan de 2 färgfälten. Det känns ju med retro, nåväl lycka till & köp en till trimmad b20 pendlade 7mil om dan i en 70:a i ca 5 år grymma bilar ( trimmade alltså).
 
Faan har missat lite här ser jag.
Den blir ju riktigt schyst gillar speciellt färgsättningen, däremot så klurar jag på ifall inte en baybyblå rand skulle va snygg emellan de 2 färgfälten. Det känns ju med retro, nåväl lycka till & köp en till trimmad b20 pendlade 7mil om dan i en 70:a i ca 5 år grymma bilar ( trimmade alltså).

Det ska bli en rand men jag tror den blir grön

Läckert!

Med tanke på arbetet du lagt ner och formerna du fått fram så tycker jag VERKLIGEN att du ska plöja ner lite lite lite mer pengar och lite lite mer energi! (Tolka det inte fel nu, jag tycker hojen är skitläcker!)

Det jag menar är att du inte ska slutföra hojen pronto bara för att April närmar sig. Vad gör det om hojen blir klar i Maj - Juni istället medans den i gengäld blir skitgrym?

D.vs när du är ""färdigbyggd"" med allting, avgassystem o.sv o.sv river du ner hojen. Lämnar sving, ram, fälgar, gaffelkronor, avgasfästen?? o.sv o.sv på pulverlack.

Kostnaden behöver inte bli så hemsk, men du kommer få en cykel som är DIN egen och 100 gånger grymmare!

Tro mig, skillnad är otrolig.

Den kommer ta nästa vinter med säkert Jag kör på sommaren skruvar en kväll i veckan på vinterhalåret. Du vet annat som behöver min uppmärksamhet som gamala bilar, Hus, Barn, och min kära Kvinnas.Samt dock jobbet med så klart.:banana
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top